2013-11-19, 14:04
Medlem
Hej, jag skulle skynda mig lite och gjorde rent min glaspipa med aceton. Men nu nr jag tnkte efter s kom jag p att det r ju aceton med olja jag har anvnt. Har frskt tvtta pipan med diskmedel och vatten, men rcker detta? Vad r det som r farligt med aceton med olja?
Citera
2013-11-19, 14:08
Medlem
frutom att dina lungor kan m riktigt jvla skit av det.

men har du diskat den noga och skljt den, det jag skulle gra r att fylla den med vatten och tppa igen alla hl 2-3 gnger och byta vatten fr att skerhetsstlla att det inte r n olja kvar i den,
Citera
2013-11-19, 14:08
Medlem
Jusefs avatar
Det r inte farligt, det lmnas kvar en vldigt tunn hinna av olja. Torka med papper om du r orolig men rken du drar i dig av att rka r betydligt onyttigare.
Citera
2013-11-19, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jusef
Det r inte farligt, det lmnas kvar en vldigt tunn hinna av olja. Torka med papper om du r orolig men rken du drar i dig av att rka r betydligt onyttigare.
Okej s du sger att det inte r ngon fara?
Har tvttat den noga men r nd lite orolig ver den dr oljan. Men lter den torka ordentligt s fr vi se hur ren den r.
Citera
2013-11-19, 15:39
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Kr ett stopp med tobak o munblossa stoppet s ska det sen var ok.
Citera
2013-11-24, 14:11
Medlem
tror inte det skulle va nn fara precis acetonen dunstar bort. s kan inte va mycket vrre n va du redan ftt i dig utan att du vet om det
Citera
2013-11-24, 14:29
Medlem
Borde vl g att elda bort oljan annars?

Jag rengjorde en majspipa med aceton och d eldade jag i pipan s att det smbrann fr att f bort det fortare.
Citera
2013-11-24, 19:52
Medlem
Kanske funkar om du fyller glaspipan med ren aceton och tnder p med en tndare fr att brnna bort oljan eller ngot. Vet ej om detta funkar men det funkar med avgasrr till mopeder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in