• 1
  • 2
2013-11-20, 14:23
Medlem
Zaaphs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DearGodWhy
tack alla! det känns bättre och skriva ut sig även om det bara är främmande människor

Så bra. Men jag tycker du borde prata med någon professionell också. Typ en psykolog, eftersom du verkar vara nere i en svacka. Ta kontakt med din vårdcentral och förklara läget så hjälper de dig. Ibland är det svårt att ta tag i saker helt själv, speciellt när man är nere. Och nej, jag tycker inte att du borde röka på ett tag. Kan vara svårt att sluta tvärt, men försök dra ned på det lite och gå en promenad istället/ umgås med någon.
Citera
2013-11-20, 14:29
Medlem
3487s avatar
Cannabis kommer absolut inte hjälpa i längden, sluta röka och sök hjälp istället.
Citera
2013-11-20, 14:43
Medlem
chilipreppers avatar
Så många människor som har sagt så mycket elakt om en, och ändå sitter man här och är ganska nöjd med livet. Ts, du har fått ett liv, vem lovade dig att det skulle vara enkelt att leva? MISÄR att röka och sitta och deppa, som ALLA sagt, funkar inte i längden. Fortsätt gärna röka hehe men sluta göra dig själv till ett offer, du har ju alla chanser i världen att göra exakt vad fan du vill så kör på.
Citera
2013-11-21, 02:09
Medlem
Det hjälper nog inte i längden. Har du OCD eller symptom för det? Alternativa andra diagnoser du kan misstänka?
Citera
2013-11-21, 02:19
Medlem
Det är ingen ide att vara nere, inte för en brud som gjorde nåt för 5 år sen! Det hon sa var bara orimligt, du borde vara jävligt långsint och förbannad istället för ledsen. Förstår att det är svårt men skippa gräset, det förvränger tankarna ännu mer och det värsta som finns är att vara en weed-torsk när det är stressig kyla ute. Sluta röka, dra på semester till värmen och kom tillbaka med nya krafter! Tänk efter, det är kallt ute, du är hög, du är deppig över något = allt fördubblas! Du måste hitta friheten.
Citera
2013-11-21, 02:25
Medlem
SophieNeveus avatar
Det jag tycker att du ska göra är helt enkelt att skärpa dig och ta tag i ditt liv. Tror inte att sluta med cannabis är någonting du ska göra heller om du njuter av cannabisen i sig. Försök istället att fokusera på andra saker än den tjej som en gång dumpade dig, det känns lite som att du är förälskad i bilden av vad den tjejen en gång var för dig, det är inte säkert att hon är samma person i dag.

Satsa lite mer på skolan, skaffa dig ett umgänge, fokusera på att bli någonting. Livet är faktiskt en ganska rolig resa, förstår inte riktigt varför du skulle vilja att den skulle ta slut...

Lycka till!
Citera
2013-11-21, 07:44
Medlem
https://www.flashback.org/t1758543

Där har du svaret.
Citera
2013-11-21, 13:03
Medlem
Cannabis är ju att leva i känslorna, och det ska man inte alltid göra om man mår som du gör. Du borde hålla dig ifrån det, som andra redan skrivit, och hitta dig själv först. Cannabis är en njutning, något avkopplande. Det är inte rätt när livet är ett kaos. Lycka till, det går bra säkert.
Citera
2013-11-24, 13:57
Medlem
röker själv dagligen för att kunna kontrolera mit taskiga psyke och för mig funkar det bra fasst ibland har man sina dåliga dagar, men det är lika för alla.

när jag va yngre innan jag började med röka så söp jag väldigt mycket och va väldigt läss på livet och funderade på självmord, Pga min taskiga uppväxt med fysisk och psykisk misshandel.

Men när jag började röka så stärkte det mig och jag fick en känsla av att må bra för en stund.
och i dagens läge kan jag iaf påstå att rökat hjälpte mig ur den hemska tanken.

Men bara för att det har varit bra för min del innebär det inte att det är rätta för dig.
Citera
2013-11-24, 14:02
Medlem
crisz008s avatar
Kom bort från rökandet, eller trappa ner på det. Har du många vänner att vara med? Var då med dom. Ifall inte. Gör någonting som du tycker verkar roligt, t.ex. MMA(?) Där skaffar du vänner och börja med lucid dreaming också! Det är ett underbart sätt att komma ifrån verkligheten och bara drömma iväg i din fantasi på nätterna, ryck upp dig!
Citera
2013-11-26, 06:06
Medlem
erkfans avatar
Det ända råd jag kan ge är att släppa skiten, sluta bry dig så mycket om folks åsikter. Lev ditt liv precis som du vill, sålänge du inte skadar någon annan. Slappna av, allt löser sig i slutändan. Allt sitter i huvudet, vill du inte va deprimerad måste du ändra din inställning, bli trött på sig själv typ. Ändra ditt tänkande till det bättre, iaf ge ett riktigt försök.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in