Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-11-22, 09:47
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkina
Eller hur, är det brott mot nedskräpningslagen?

Eller så var det en polis utomlands och mutan kostade sammanlagt 300kr
Citera
2013-11-22, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaputnik2
Haha ofta man kan muta en svensk polis med 300 sek. sluta myta xD
Han sa i get om svensk polis. Det finns länder där 300kr motsvarar en veckolön.
Citera
2013-11-22, 19:48
Medlem
Smultronstallets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BangBangBoy
Jävla piss land detta är. (Jag är helsvensk btw. eller tja skånsk)

Men det är ju absurt vilken skit man får ta bara för att ha lite kul ute på krogen.
Själv har jag blivit stannad utomlands med flera gram kokain, mephedrone, weed och E där man har kunnat snacka sig ur det. Vi måste seriöst ändra lagen om brukande av droger. Man är ju fan livrädd vartenda gång man går på krogen.

Gillar dock att han erbjöd dem 100k. Sist jag mutade en snut gav jag honom 300 svenska.

Du har aldrig mutat någon, pappskalle.
Citera
2013-11-22, 21:11
Medlem
Kanske ot men hur vanligt tror ni mutor/mutförsök är? Som snut lär det ju vara rätt värt att plocka in 100k för en skitsak som ej skadat någon. Kanske blir jobbigt att inkassera dock..
Citera
2013-11-22, 22:01
Medlem
MeliorViciss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasseollon
Kanske ot men hur vanligt tror ni mutor/mutförsök är? Som snut lär det ju vara rätt värt att plocka in 100k för en skitsak som ej skadat någon. Kanske blir jobbigt att inkassera dock..
Tror att folk kläcker ur sig det rätt ofta faktiskt. Men tror dock inte att många poliser tar emot det.
Citera
2013-11-22, 22:18
Medlem
District9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tooheys
http://www.expressen.se/gt/krogare-t...-muta-poliser/

Dubliners?

Haha, Sonen till Dubliner o jag plugga tillsammans i 8 år och haft mycket mer private saker med den familjen. Kan lätt säga att hans farsa inte tar kokain och det inte är dom, även om jag inte talat med han på 7-8 år ^^.
Citera
2013-11-23, 07:14
Medlem
BangBangBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaputnik2
Haha ofta man kan muta en svensk polis med 300 sek. sluta myta xD

Läs om läs rätt. Mutade självklart inte en svensk snut. Jag är ingen tung grabb. Inte alls. Jag är en rätt mesig medelsvensson med en kroppshydda som inte skulle skrämma någon. Men jag tycker fortfarande att svensk narkotikapolitik är skit. Orsaken till att jag bar en sådan enorm laddning med olika saker var ett raveparty och det var min tur att ordna godiset.

Jobbade i ett u-land där mutor var vardag om man ville få livet att gå runt. Allt ifrån militärer, polis till säkerhetsvakter skulle ha sitt lilla. Men i ett land där en snut tjänar max 4k i månaden så gör 300 svenska rätt stor skillnad. Plus att de slipper boka en vit utlänning.

Skrev mitt inlägg i enorm fylla dock, tror min tankegång var så att jag helt enkelt längtade tillbaka till det enklare livet.
Senast redigerad av BangBangBoy 2013-11-23 kl. 07:18.
Citera
2013-11-23, 07:46
Medlem
starkopramens avatar
Jimm* Sa*ell driver/drev Apartment No 4.
Citera
2013-11-23, 09:32
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronstallet
Du har aldrig mutat någon, pappskalle.
Du har ingen aning om hur vanligt sånt är utomlands eller?
Citera
2013-11-23, 09:44
Medlem
VonArsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starkopramen
Jimm* Sa*ell driver/drev Apartment No 4.

Killen har kokshybris på sin fejja också..
Citera
2013-11-23, 22:22
Medlem
sarkastisks avatar
"Den sociala resursnämnden beslutade 13070*:
att med stöd av 9 kap. 18 $ i alkohollagen återkalla båda serveringstillstånden för ji**y San*l*s båda restauranger Nattklubb Apartment No 4 på Teatergatan 4 i Göteborg och för restaurang Grenoli på Parkgatan 13-15 i Göteborg."

Sker detta p.g.a hela koks grejen?
Senast redigerad av sarkastisk 2013-11-23 kl. 22:35.
Citera
2013-11-24, 00:33
Medlem
skumrasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sarkastisk
Sker detta p.g.a hela koks grejen?
Räcker du har obetalda parkeringsböter (till kronofogden) så kan tillståndet ryka, det handlar om din lämplighet som innehavare av alkoholtillståndet.

För övrigt tycker jag inte killen skryter så mycket på sin FB, drar nåt skämt om att ha för mycket pengar bl.a bl.a när han sitter på Åby-travet, sedan är det det vanliga tugget nattklubbsfolk emellan men inget som gör honom värre än någon annan.

Han fångades med fingrarna i syltburken helt enkelt och drabbades av panik, jisses det var inga smarta bortförklaringar det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in