Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-11-20, 17:16
Medlem
Tjenare!

Någon som varit nere i Italien/Österrike runt mitten på april? Hur var vädret där? Var det gott om snö eller bara slask i backen? Är lite orolig att det inte ska va bra åkning när jag ska dra ner ditt Tack på förhand
Citera
2013-11-20, 17:32
Medlem
Hejsan!
Jag säsongade i Österrike, Bad Gastein förra säsongen, rekommenderar det men när vi drog i mars var det ganska slushigt, så antagligen är det värre då i april, men annars finns det bara gott att säga om Bad Gastein !
Citera
2013-11-20, 17:36
Medlem
SilentVictorys avatar
Jo tyvärr är det väl oftast så att det sakta börjar mattas av lite några veckor efter sportlovet(v.8-10), och vara lite slaskigt runt påsk (men ändå åkbart).

I år verkar vi ju ha en väldigt sen vinter, så förhoppningen är väl att snön stannar kvar lite längre och att kylan håller i sig, så det kan säkerligen bli ganska bra åkningen runt påsk.

Har du bokat något än? Mitt tips är att du väntar lite och ser hur väderutvecklingen blir och vad som sägs om snöläget framöver.

Antingen så blir det bra, eller så blir det mindre bra.
Citera
2013-11-20, 17:37
Medlem
Tack för svaret!
var det slask i backen eller bara i staden och längst ner i backen?
Det är främst Livigno som är aktuellt Är lite orolig att det inte kommer vara bra åk i backarna. det gör inget om det inte är snö i byn bara det är snö i backarna någon som varit där eller i närheten runt mitten i april?
Citera
2013-11-20, 17:40
Medlem
Tack för ännu ett svar

Har inte bokat ännu så får nog avvakta lite men det är vecka 16 som är aktuell och tycker själv att det känns lite sent men kompisarna man ska åka med säger att det ska vara okej vid den tiden
Citera
2013-11-20, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBox
Tack för svaret!
var det slask i backen eller bara i staden och längst ner i backen?
Det är främst Livigno som är aktuellt Är lite orolig att det inte kommer vara bra åk i backarna. det gör inget om det inte är snö i byn bara det är snö i backarna någon som varit där eller i närheten runt mitten i april?
Det var lite blandat, som sagt, jag åkte hem i mitten av mars, och då var det åkbart, men slaskigt, lär vara värre i april!
Lycka till med resan!
Citera
2013-11-20, 17:49
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBox
Tack för ännu ett svar

Har inte bokat ännu så får nog avvakta lite men det är vecka 16 som är aktuell och tycker själv att det känns lite sent men kompisarna man ska åka med säger att det ska vara okej vid den tiden
Har aldrig varit där nere in på april månad, men varit kvar till slutet på mars, och då har det varit helt okej ändå.

Nere i dalarna blir det ju så klart ganska slaskigt i och med att solen ligger på ganska bra då.
Men tar du dig upp på höjderna så har det varit bra.
Bästa skidåkningen har jag visserligen haft i mitten till slutet av februari.

Men om jag kikar lite på Trysil då, för några år sedan här när jag var där under påsk så var det den bästa skidåkningen jag någonsin varit med om där (behaglig temperatur, inte överfullt i backarna, nydumpad puder varje dag och helt underbart), och då besöker jag Trysil minst en vecka per år.

Så har ni tur så kan det blir kanon också som sagt, nu särskilt då vintern är sen i hela Europa.

Edit: Men... Livigno.. Kan ni inte hitta några roligare område ?
Senast redigerad av SilentVictory 2013-11-20 kl. 17:52.
Citera
2013-11-23, 20:54
Medlem
Jag var i Trysil förra året vecka 8 tror jag det var. Var ett kanon ställe men du som varit i både Livigno och Trysil vad var positivt samt negativt med de olika orterna? Tacksam för svar så jag har något att jämföra med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in