2018-01-25, 03:59
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av truthwillout
Ingen som lyckats klura ut det än?

Hehe. Det tänkte jag också. Men de fångar faktiskt fisk. Finns sådana där småfiskar som hoppar upp på stranden vid Medelhavet, har sett fenomenet med egna ögon i Grekland.
Citera
2018-01-25, 10:30
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Hehe. Det tänkte jag också. Men de fångar faktiskt fisk. Finns sådana där småfiskar som hoppar upp på stranden vid Medelhavet, har sett fenomenet med egna ögon i Grekland.

Det har du rätt i, om man tittar närmare på personen som är vänd åt vänster så har han en fisk i händerna och är på väg bort från vattnet, de andra står vända åt höger och mot vattnet.
Citera
2018-01-25, 12:09
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Den här bilden tyckte jag var lite lustig...
Jag har klippt bort den rasistiska texten som medföljde. Men jag undrar om nån vet vad de ortodoxa judarna gör på bilden. Är det någon ritual?

https://i.imgur.com/EBGNdTf.jpg

Eftersom frågan nu är löst sammanfogar jag denna med tråden för korta frågor och svar
//Moderator
Citera
2018-01-25, 22:59
Medlem
Lyzzas avatar
Är detta en psalm?

https://www.youtube.com/watch?v=m-Udb0pX2jU
”Graças a Deus” av Jose el de Sela

Har googlat men hittar inget vettigt.

Det är en pastor som spelar rollen av fyllehund som kommer in i kyrkan och sedan drar på järnet med denna sång. Väldigt imponerande. Skulle vilja höra en version på Engelska eller Svenska så man slipper sitta å läsa undertexten.
Citera
2018-01-26, 18:17
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyzza
Är detta en psalm?

https://www.youtube.com/watch?v=m-Udb0pX2jU
”Graças a Deus” av Jose el de Sela

Har googlat men hittar inget vettigt.

Det är en pastor som spelar rollen av fyllehund som kommer in i kyrkan och sedan drar på järnet med denna sång. Väldigt imponerande. Skulle vilja höra en version på Engelska eller Svenska så man slipper sitta å läsa undertexten.

Psalm skulle jag inte kalla det, snarare en lovsång.
Det ser ut att vara någon typ av frikyrka i Brasilien.
Citera
2018-01-26, 19:00
Medlem
Lyzzas avatar
Tack. Lovsånger finns det ju flera att googla på så kanske jag hittar den nu.

PS tror det är i Portugal.
Citera
2018-02-06, 16:52
Medlem
Vilka delar av Bibeln finns som "fristående" böcker att köpa?

Som sagt, vilka finns och var hittar jag dom. Klargörande, ska vara på svenska och ja, jag vet att Nya Testamentet finns då jag har den : Gamla Testamentet finns den "löst" att köpa / finna någonstans?
Citera
2018-02-06, 16:57
Medlem
Varför vill du ha den i lösa delar?
Citera
2018-02-06, 17:08
Medlem
Jag hatar Jesus, finns GT som fristående bok eller Moseböckerna????????
Snälla vet du så vill jag att du berättar!! Svenska Judar; GT använder dom engelska eller hebreisk version
Citera
2018-02-06, 22:19
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B71
Som sagt, vilka finns och var hittar jag dom. Klargörande, ska vara på svenska och ja, jag vet att Nya Testamentet finns då jag har den : Gamla Testamentet finns den "löst" att köpa / finna någonstans?

Bibeln består av många små "böcker". Du kan naturligtvis köpa Nya Testamentet för sig (som i sin tur består av flera böcker) och Gamla Testamentet för sig (då ofta under sitt judiska namn Tanach).

Om du vill ha alla små böcker separat vet jag inte hur vanligt det är. Du kan säkert hitta någon utgåva med bara Torahn (de fem moseböckerna). Säkert finns det något med bara evangelierna också. Men frågan är; varför vill du ha dem separat?

Det vanliga i Sverige är annars att de alltid sitter ihop. Köp en Bibel. Vill du ha en billig finns det alltid på antikvariat.
Citera
2018-02-06, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Bibeln består av många små "böcker". Du kan naturligtvis köpa Nya Testamentet för sig (som i sin tur består av flera böcker) och Gamla Testamentet för sig (då ofta under sitt judiska namn Tanach).

Om du vill ha alla små böcker separat vet jag inte hur vanligt det är. Du kan säkert hitta någon utgåva med bara Torahn (de fem moseböckerna). Säkert finns det något med bara evangelierna också. Men frågan är; varför vill du ha dem separat?

Det vanliga i Sverige är annars att de alltid sitter ihop. Köp en Bibel. Vill du ha en billig finns det alltid på antikvariat.

Länka vart jag kan köpa GT på svenska, som du påstår att man kan eller varför inte De fem moseböckerna?

EDIT; här har jag hittat en, men va fan läser judarna bakofram som japanerna
http://www.hillelforlaget.se/index.p...duct&id_lang=3

Jag vill ha HELsvensk bok
Senast redigerad av B71 2018-02-06 kl. 23:15.
Citera
2018-03-01, 20:42
Medlem
Konservativa/Traditionella Katolska kyrkor i Stockholm

Hej, Kort och gott så känns det som att herren vägleder mig till den Katolska tron. Jag är nu på jakt efter en ordentlig katolsk kyrka som står stadigt i bibeltro och tradition. Gärna latinska mässor. Ni Katoliker, har ni några tips? Mvh CJ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in