• 1
  • 2
2013-11-22, 10:30
Medlem
anonym.hedonists avatar
De raderade mina inlgg som var kritiska mot artikeln...
Citera
2013-11-22, 10:37
Medlem
rankovs avatar
Citat:
"Vad hasch ger med ena handen tar den ifrn dig med den andra, det vill sga drogen ger dig frmga till frestllningar som du sedan p grund av drogen inte klarar av att omstta i verkliga livet."

stmmer absolut om du missbrukar cannabis under lng tid, men majoriteten av rkare hamnar inte dr.
Citera
2013-11-22, 10:42
Medlem
Ree81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey1
Snarare cannabislagen som r ett hot mot ungdomar. Gateway teorin stmmer, enbart pga. cannabis inte regleras & legaliseras. D langare erbjuder tyngre droger.

Och de lagliga RCdroger som pumpas ut, rkmixarna r i stort sett redan en epidemi bland de som r rdda att hamna i narkotikaregistret. Och de r bra mycket tyngre n cannabis.

r mycket lttare att kpa cannabis n alkohol fr minderriga i dagslget, utan ldersgrns. Och det r i tidig lder cannabis kan skada.

Informera, reglera, skatta, ge ut info, ge mjligheten till de som blir beroende f hjlp utan att f sitt liv frstrt, stt ldersgrns osv osv.

Cannabisvgen som pgr runtomkring i vrlden r ett faktum, och att ignorera detta r bara idioti.

Den nya generationen vill ha drogen laglig, vare sig staten vill det eller ej.
Men visst fortstt slsa skattepengar p att ta ngra som gillar att rka holk och ha en mysig kvll istllet fr att supa varje helg som r bra mycket skadligare fr bde individen och samhllet (d man frlorar omdmet av alkohol p en hgre niv n av cannabis).
Skriv det i kommentarsfltet p artikeln, inte hr. Folk lser artiklar, inte Flashback.
Citera
2013-11-22, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
Skriv det i kommentarsfltet p artikeln, inte hr. Folk lser artiklar, inte Flashback.

Folk lser inte p fb? alltid ca 20-50k beskare online. Frmodligen fler som lser denna trden n artikeln.

Men visst, br skriva det dr med.
Citera
2013-11-22, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81

NU r det ju s att sdana kommentarer r inte tilltna p sydsvenskan. Jag har testat alla mjliga inlgg men det kommer ju inte fram, uppmanar alla att bara spamma skiten s mod fr jobba lite iaf.

Jag var inte ens kritisk till artikeln som sdan men frstod kanske inte vad den har fr relevans i debatten. Att cannabis inte r nyttigt vet alla som inte r helt nerrkta/"invigda" men drogens juridiska status pverkar knappast detta.

Om drogen r laglig gller samma skadeverkningar som om den r olaglig. Jag ser inte vad det har fr relevans alls om man inte brjar med att bevisa att frbudet minskar anvndandet. Mrkligt att mngden cannabis i landet bara kar trots att vi haren s restriktiv politik...
Citera
2013-11-22, 12:15
Medlem
Citat:
Folk lser inte p fb? alltid ca 20-50k beskare online. Frmodligen fler som lser denna trden n artikeln.

Slsa inte din tid om du har bttre saker fr dig, det kommer nd bara raderas!
Citera
2013-11-22, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Slsa inte din tid om du har bttre saker fr dig, det kommer nd bara raderas!

Har saker fr mig men kommer st fr en legalisering till min dd. Drav kan jag lgga lite mer tid p att skriva, men kopierade bara texten ja postat hr och ndrat + lagt till lite s gick fort. Det har inte publicerats nnu, frmodligen fr mycket tryck p dem; att de inte inser att en legalisering skulle gynna brukarna, missbrukarna och samhllet rent generellt.

Samt att CB r en stor konkurrent till medicinfretagen som frmodligen lgger mycket pengar p att sprida propaganda ang. cannabis. Flera lkare har varnat mig fr haschpsykoser men samtidigt skrivit ut bra mycket tyngre narkotiska preparat som gjort mig gravt beroende och nnu sjukare. Undrar om pfizer och andra medicinfretag mutar lkarna till att sprida propaganda. Ligger skert ngot i det.

r sinnessjukt att "adhd" folk (en diagnos som inte ens existerar i vissa lnder) fr amfetamin utskrivet, men cannabis r ju ddsknark givetvis.
Citera
2013-11-22, 14:40
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Har saker fr mig men kommer st fr en legalisering till min dd. Drav kan jag lgga lite mer tid p att skriva, men kopierade bara texten ja postat hr och ndrat + lagt till lite s gick fort. Det har inte publicerats nnu, frmodligen fr mycket tryck p dem; att de inte inser att en legalisering skulle gynna brukarna, missbrukarna och samhllet rent generellt.

Samt att CB r en stor konkurrent till medicinfretagen som frmodligen lgger mycket pengar p att sprida propaganda ang. cannabis. Flera lkare har varnat mig fr haschpsykoser men samtidigt skrivit ut bra mycket tyngre narkotiska preparat som gjort mig gravt beroende och nnu sjukare. Undrar om pfizer och andra medicinfretag mutar lkarna till att sprida propaganda. Ligger skert ngot i det.

r sinnessjukt att "adhd" folk (en diagnos som inte ens existerar i vissa lnder) fr amfetamin utskrivet, men cannabis r ju ddsknark givetvis.
Om lkarna varnat dig fr haschpsykoser s borde du ifrgastta dem och be dem visa upp fakta p det, och det kommer de f svrt att bevisa. Antingen s r de idioter eller s blir de mutade av lkemedelsbolag.

Finns ingen koppling mellan psykoser/schizofreni och cb, under 40 r s har inte prevalensen av psykoser kat fast cb anvndandet kat markant. Dessutom har det gjorts jvligt mycket forskning kring detta och man kom fram till att du inte kan f psykos om du inte har anlag fr det, och d hade du antagligen ftt psykosen senare i livet nd.
Citera
2013-11-22, 19:55
Medlem
Men snlla! Mer ansprksfull debattartikel fr man leta efter. Tv exempel:

"/.../Som alla frstr r det en ekvation som r svr att f ihop." Som alla vet?

n vrre: "Att tala om avkriminalisering av cannabis i aktuellt kunskapslge r, fr oss som forskar i mnet, helt bakvnt med tanke p effekterna p mnniskokroppen och utifrn att vi vet att anvndningen kar p de platser dr cannabisbruk avkriminaliserats eller frskrivs p medicinska grunder." (Fetstil av undertecknad.)

r grabbarna grus - Lundqvist, Tengstrm och Nyberg - medvetna om att det finns ngra forskare drute som inte instmmer i deras pstenden - det finns t.o.m. en forskarvrld ute i vida vrlden som ligger i direkt kollisionskurs med deras slutsatser om cannabisens legala status?

Lyft blicken frfan!

/Daniel
Citera
2013-11-24, 20:18
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
Den, vad nu det r, r s jvla dd... Det behvs en riktig, organiserad organisation, med aktiva medlemmar.

Tycker ocks det r illa att de kan skriva sn smrja utan att ngon bemter dem

Det var bara det frsta exemplet jag kom p som inte r en ls grupp p Facebook eller liknande.
Citera
2013-11-24, 23:48
Medlem
tj.s avatar
Citat:

Sen r ju visserligen mlgruppen vldigt annorlunda dem emellan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in