2013-11-22, 23:49
Medlem
trueforgoods avatar
Har gått på Sertralin jävligt länge, närmare bestämt 15 år och har på ca 1 månad gått från 100 till 75 till 50 till 25 till 0mg, alltså helt slutat.

Jag är nu inne på min tredje dag helt utan medicinen och måste säga att jag klarat mig oväntat bra från utsättningssymptom. Det enda jag känt av är yrsel och illamående och det har framför allt dykt upp idag, men det försvann fullständigt ikväll efter ett par öl.

Nu till frågan. Är det okej att röka CB nu när jag är mitt i "avtändningen" eller kan det vara skadligt på något sätt? Jag har ingen som helst ångest om det nu spelar någon roll.

Anledningen att jag frågar är ju att substanserna i min hjärna inte är direkt stabiliserade för tillfället även om jag som sagt mår helt okej.
Senast redigerad av trueforgood 2013-11-22 kl. 23:56.
Citera
2013-11-22, 23:55
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Har gått på Sertralin jävligt länge, närmare bestämt 15 år och har på ca 1 månad gått från 100 till 75 till 50 till 25 till 0mg, alltså helt slutat.

Jag är nu inne på min tredje dag helt utan medicinen och måste säga att jag klarat mig oväntat bra från utsättningssymptom. Det enda jag känt av är yrsel och illamående och det har framför allt dykt upp idag, men det försvann fullständigt ikväll efter ett par öl.

Nu till frågan. Är det okej att röka CB nu när jag är mitt i "avtändningen" eller kan det vara skadligt på något sätt? Jag har ingen som helst ångest om det nu spelar någon roll.

Skulle säga att det beror helt på vad för cb du har tillgång till och vilket rus det ger.
Citera
2013-11-22, 23:58
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Skulle säga att det beror helt på vad för cb du har tillgång till och vilket rus det ger.

Det jag har skulle jag säga är 50/50 indica/sativa...
Citera
2013-11-23, 00:32
Medlem
Parrehs avatar
Både rökt under SSRI/SNRI-behandling och vid in- och utsättning och det har funkat bra för mig i alla fall! Jag har dock inte använt någon av läkemedlen under en så lång period som 15 år, så jag vet inte riktigt hur det är i ditt fall.
Citera
2013-11-23, 00:37
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parreh
Både rökt under SSRI/SNRI-behandling och vid in- och utsättning och det har funkat bra för mig i alla fall! Jag har dock inte använt någon av läkemedlen under en så lång period som 15 år, så jag vet inte riktigt hur det är i ditt fall.

Ok, tack för svar! Tror personligen inte att det ska vara något problem så ger det en chans
Citera
2013-11-23, 02:04
Medlem
Jag skulle dock avråda dig att röka mer än det du hunnit med nu, istället så skulle jag rekommendera att du i morgon Lördag köper dig en Pizza, två rör C, Samt Multi vitamin tabs.

Efter intag av pizza och vitamin rök en liten mängd, gås eller pipa. Mår du fint så är det lugnt, men var vaksam på att du mycket väl kan komma in på fel tanke, eller rättare sagt tankar. Jag hoppas du som verkar erfaren gör din checklista och inser att dosen är för tättinpå din SSRI dos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in