Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-11, 01:50
  #1
Medlem
Nytt-kontos avatar
Som alla redan vet har media gått över alla gränser och börjat åsiktsregistrera folk som inte tänker likadant.

Funderar därför på vad jag som medborgare kan göra för att försvara mig och slå tillbaka. Många minns säkert när FRA röstades igenom och vi här på flashback startade tråd där vi började övervaka övervakarna, (FB) Övervaka övervakarna, vilka är de? som även kom med i media och inte alls var uppskattat av FRA.


Nu är min tanke att vi gör samma sak med media och vart gör det ondast på dom? Min gissning är tipsarna, lyckas vi komma åt tipsarna och hänger ut dom så svider det ordentligt hos media. Vist att oskyldiga människor hamnar i kläm men lite svinn får man räkna med. Folk kommer inse att det inte går att tipsa media och det är då det blir jobbigt för dom.


Jag uppmanar jag inte till brott utan vi gör det här hypotetiskt

Någon som vet var dom anställda på expressen och aftonbladet loggar in till mailen?
Sitter själv på en del konton och vet att många andra här också gör det.

Finns det några sidor man skulle kunna plocka ur databasen där mycket tidningsfolk håller till?

Några som har möjlighet att sätta sig på caféer och liknande där sånt folk håller till och sniffa trafik/sätta upp falsk wifi?

kom med förslag
Citera
2013-12-11, 03:10
  #2
Medlem
Stjepan50s avatar
Ja man skulle ju kunna gå in på någon slags lång tids övervakning.

Infektera någon dator och sedan fortsätta så tills man inte uppnår den mängd man önskar och sedan bara vänta in informationen.
Tänker mig då en RAT eller Keylogger.

Finns en hel del sätt att göra det på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback