• 1
  • 2
2013-12-29, 14:13
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det är begränsat med minne i routern och varje session tar minne. Så når man gränsen för vad routern klarar så får man strul med connections och den kan i värsta fall hänga sig.

I det läget är det bara att sänka max connections till man får ett stabilt värde.

ThereCanOnlyBeOne påstod ju tvärtom. Jag vill sänka, h*n vill öka.
Citera
2013-12-31, 21:21
Medlem
ThereCanOnlyBeOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilZer0
Du svarar på din egen fråga. Lösningen: skaffa en domän, *.no-ip.org är gratis och funkar med dynamiska IP.
Jag har testat med dyn DNS och att sätta upp ett cron script som uppdaterar min IP på servern genom dynDNS men det blir för pjökigt. Och sen är det inte lokala servrar på mitt LAN jag pratar om.

Citat:
Ursprungligen postat av Gamaliel
Har du bredbandsbolaget (och de flesta andra leverantörer) så kan du beställa fast ipadress
Finns tydligen inte i mitt område jag bor (Centralt).

Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
ThereCanOnlyBeOne påstod ju tvärtom. Jag vill sänka, h*n vill öka.
Jag har på cirka 7000 sessions med 59.9% ram användning på routern så jag förstår inte ditt resonemang, han får väl höja och kolla värdena själv.
Citera
2014-01-01, 06:34
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThereCanOnlyBeOne
Jag har på cirka 7000 sessions med 59.9% ram användning på routern så jag förstår inte ditt resonemang, han får väl höja och kolla värdena själv.

I vilken router kan du ställa in detta?

Notera att TS har bryggat zyxelmodemet och använder en ASUS rt-n66u som router.
Jag vet inte hur många sessions den routern klarar men om den klarar mindre än torrentklienten är inställd på så storknar ju routern.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in