2013-12-11, 15:25
Medlem
Haft min samsung galaxy s3 ca ett år utan problem men för någon dag sen började batteriet ta slut på bara några timmar. Har installerat snapchat, men tycker inte att den borde ta så mycket batteri. Innan räckte batteriet lite mer än ett dygn.
Har märkt att det ögat som brukar komma upp när man tittar på skärmen alltid är tänt, även när mobilen är låst. Har testat att stänga av "smart viloäge" men ögat är ändå på..
I grafen man kan kolla på hur batteriet används ser man att mobilen är vaken nästan hela tiden fast skärmen ä släckt. Någon som vet vad som är fel?
Citera
2013-12-11, 15:37
Medlem
Du skulle ju kunna testa att köpa ett nytt batteri... Men det låter mer som att själva mobilen är trasig, lämna in på lagning?
Citera
2013-12-11, 15:40
Bannlyst
Tanka ur bilder mm som du vill spara och sen gör du en återställning på telefonen!
Citera
2013-12-11, 15:44
Medlem
xposeds avatar
Vet inte riktigt hur Smart Stay fungerar då jag aldrig har testat det på en S enhet men testat en återställning? Om du inte får bort funktionen har ju något blivit fel..

Hur mycket skärmtid vs total standby har du? Du skulle kunna ladda ned applikationen BetterBatteryStats och kolla med den appen, lite bättre information.
Citera
2013-12-11, 15:44
Medlem
FM-Hilos avatar
Min samsung fick plötsligt för sig att ladda ur fort. Batteriet laddade ur normalt ner till ungefär 50% men sen rasade det totalt, skärmen började fladdra och sen dog den. Köpte nytt originalbatteri (149 pix) och sen var den som ny!
Citera
2013-12-11, 16:35
Medlem
Ryttmaestarens avatar
har du kollat om batteriet är svullet?
Citera
2013-12-14, 15:33
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperRutan
Haft min samsung galaxy s3 ca ett år utan problem men för någon dag sen började batteriet ta slut på bara några timmar. Har installerat snapchat, men tycker inte att den borde ta så mycket batteri. Innan räckte batteriet lite mer än ett dygn.
Har märkt att det ögat som brukar komma upp när man tittar på skärmen alltid är tänt, även när mobilen är låst. Har testat att stänga av "smart viloäge" men ögat är ändå på..
I grafen man kan kolla på hur batteriet används ser man att mobilen är vaken nästan hela tiden fast skärmen ä släckt. Någon som vet vad som är fel?

Ladda ner Wakelock Detector, så får du reda på vad som håller din lur vaken.

https://play.google.com/store/apps/d...kelockdetector
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in