2013-12-14, 11:58
Medlem
Knarkkorven!s avatar
Legaliseringsguiden har gjort en granskning av de svenska politiska partierna och ungdomsfrbundens syn p narkotika, legalisering osv. Vi har samlat ihop massor med debattartiklar, gamla valaffischer, uttalanden till tidningar och i riksdagen och annat smtt och gott. Vi listar ven vilka knda politiker som har anvnt illegala droger och reaktionerna kring detta.

Hr kan ni lsa den: Granskning av partiernas narkotikapolitik

Vi skulle grna vilja ha er hjlp att komplettera med mer information, uppmrksamma oss p faktafel och liknande. Skriv hr i trden, grna med kllhnvisningar om ni hittar sdana. Speciellt intressant skulle det vara att lsa igenom debatterna frn riksdagen infr infrandet av de olika frbudslagarna och se om man kan hitta ngra guldkorn.

Nsta version (v.2) av Legaliseringsguiden som pdf planeras att slppas till sommaren. Tills dess vill vi grna ha er hjlp att gra den nnu bttre, p alla omrden.

Kommentarer p artikeln?

/Knarkkorven
Citera
2013-12-14, 15:26
Medlem
Verderbens avatar
Okej.Jag gillar den,upplysande.Om allt stmmer. Men nu har jag ingen att rsta p.Fast saknas det inte partier? Ngra Iallafall...
Citera
2013-12-14, 15:58
Medlem
Knarkkorven!s avatar
Det finns en plan p att utka med en extra rubrik dr smpartiernas sikter sammanfattas. Under 2000-talet har vi haft flera sm liberala partier (Liberati och Libertarianerna, Liberaldemokraterna) som har haft intressanta sikter, Liberala partiet heter ett annat som existerar fortfarande... Piratpartiet har/har haft sikter i narkotikadebatten och kan ocks f komma med p ett hrn, FI har vl fortfarande ngra som rstar, annars blir det nog punkt dr, det finns ingen mening med att ta med partier med bara ett par hundra rstande.

Jag meddelar hr nr materialet skapats.
Citera
2013-12-15, 01:38
Medlem
Mollips avatar
Mycket bra sammanstllning Knarkkorven! Men man blir ju inte direkt glad att lsa den fast man redan innan visste vad den politiska eliten fr det mesta sger.Men det var en otck bild p Beatrice Ask ocks, man fr se hennes ansikte.

Citat:
Folkpartiet vet bttre - Man kan inte lta vetenskapen f st i vgen fr vertygelsen om att alla droger r farliga och skadliga...

Att inte lta vetenskapen f st i vgen r tyvrr genomgende fr utformingen av vr narkotikapolitik.Lever vi verkligen i det 21'a rhundradet?Jag mste ha sett fel.
Citera
2013-12-15, 09:44
Medlem
Knarkkorven!s avatar
Tack.

Nu finns det med information om vriga partier ocks.

Jag ber om urskt fr att referenslistan r ofullstndig, den fungerar om man r inloggad som en anvndare i wikin. Ngon konstig bugg som jag inte lyckats hitta/lsa. Vill ni se referenser s fr ni skapa en anvndare eller vnta tills nsta pdf-version slpps.
Citera
2013-12-15, 21:58
Medlem
Fladdermirs avatar
Bra initiativ! Du fr min inlggsoskuld!

EDIT: Jag ljg visst om min oskuld. Men vi kan ltsas som om du fick den!
Senast redigerad av Fladdermir 2013-12-15 kl. 22:15.
Citera
2013-12-17, 00:45
Medlem
Knarkkorven!s avatar
Haha, den var bra

Nu har vi fixat till s att referenslistorna fungerar.

r det verkligen ingen som kommer p fler saker att ha med? Den kan vl inte vara s bra att artikeln r komplett?
Citera
2013-12-17, 16:41
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkkorven!
Haha, den var bra

Nu har vi fixat till s att referenslistorna fungerar.

r det verkligen ingen som kommer p fler saker att ha med? Den kan vl inte vara s bra att artikeln r komplett?
Personligen s har man tyvrr lite fr dlig koll p politiken, man bara vet de r vldigt anti verlag.
Citera
2013-12-18, 00:28
Medlem
Jestermedgesters avatar
Vldigt bra sammanstllning Knarkkorven! Har bara ugglat igenom det som hastigast men det ser ypperligt ut. Det behvs fler mnniskor som du. Tack!
Citera
2013-12-21, 23:32
Medlem
Mollips avatar
Du kanske kan skriva om ngra modiga som vgat att g emot sitt eget partis officiella narkotikapolitik?Eller lista viktiga svenska debattrer fr en alternativ syn.
Citera
2014-03-11, 03:03
Medlem
Phatcherocs avatar
Wohoo!
Kunde inte komma bttre i tiden

Tack Korven och alla inblandade !!!

sprid vidare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto