2014-12-10, 17:45
Medlem
Vickejs avatar
Artikel i Gameinformer dr kartan "the galaxy map" frklaras och man fr en bttre inblick i hur jvla stort spelet kommer vara:

http://www.gameinformer.com/b/featur...rspective.aspx
Citera
2014-12-10, 18:26
Medlem
Lars Vinterdcks avatar
Det frsta jag sg av detta spel. Ser riktigt intressant ut och jag undrar direkt nr release frvntas?

Ngot jag strde mig ngot ofantligt p var frden in till och frn planeterna - det gick ju p 3-4 sekunder? Bortfallet av frden in i atmosfren gr ju att planeterna knns riktigt sm? Hoppas p att de tnker p detta.
Citera
2014-12-10, 19:32
Medlem
LastCaresss avatar
Visst, vrlden r stor. Men vad fan ska man gra i spelet? Vad gr det ut p?
Citera
2014-12-10, 23:14
Medlem
Vickejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars Vinterdäck
Det frsta jag sg av detta spel. Ser riktigt intressant ut och jag undrar direkt nr release frvntas?

Ngot jag strde mig ngot ofantligt p var frden in till och frn planeterna - det gick ju p 3-4 sekunder? Bortfallet av frden in i atmosfren gr ju att planeterna knns riktigt sm? Hoppas p att de tnker p detta.

Release frvntas ngon gng under 2015. Om du lser reddittrden som jag lnkade eller ser den 30 minuter lnga videon s frklarar han att frn brjan s ville han ha "verkliga" avstnd mellan planeter samt avstnden frn marken till atmosfrerna, men efter ett tag s valde dom att gra solsystemen i mindre proportioner av den enkla anledningen att spelarna helt enkelt inte ska bli uttrkade av hur lng tid det tar att ka mellan planeter. Dock s sger han att det kommer finnas solsystem dr planeterna r vldigt lngt ifrn varandra, men det kommer inte vara lika realistiskt som till exempel avstndet mellan jorden och mars.

Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress

Haha, har sett mnga som stllt den frgan.. Du kan gra vad du vill!! spelet har ingen story, utan du har en hel jvla galax att ka runt i och utforska grottor,hitta nya arter,upptcka "alien tempel",kpa och uppgradera skepp och din armor, s vad mer kan man nska sig ?? Dock s finns det ett "huvudml" med spelet och det r att hitta galaxens mittpunkt. Sen om man vljer att ka raka vgen dit eller att utforska varje planet man stter p r helt upp till spelaren. Han sger i en intervju att det kommer ta minst 40 timmar att n mitten, frutsatt att man bara ker i sitt skepp.
Citera
2014-12-11, 09:56
Medlem
Dreamstates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress

Tror det r just det som r grejen. S vtt jag har hrt s r det upp till spelarna sjlva att bestmma sin roll i universumet.
Vill du vara en rymdpirat s ska det g, vill du vara en trader s ska det g, och om du bara vill ka runt och upptcka s ska det ocks vara en mjlig inriktning.

Komme ej ihg vart jag lste det men de planerar en hel del, sen r det ju bara att vnta och se om de levererar.
Citera
2014-12-11, 09:57
Medlem
Adam211s avatar
Spelet ser jvligt trkigt ut.
Citera
2014-12-14, 11:29
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adam211
Spelet ser jvligt trkigt ut.

Ja det verkar inte hnda ngot? Men konceptet r ju intressant och skulle man kunna fylla det med massa saker att upptcka som ger ngot tillbaka ocks d hade det kunnat bli grymt. Men nu ser det s dtt ut. Vad ska man gra? Hitta en bl planet och se hur det ser ut dr och sen ka till en orange planet och spana lget lite och sen..osv? D lr man trttna p 10 sekunder.
Citera
2014-12-14, 12:05
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Ja det verkar inte hnda ngot? Men konceptet r ju intressant och skulle man kunna fylla det med massa saker att upptcka som ger ngot tillbaka ocks d hade det kunnat bli grymt. Men nu ser det s dtt ut. Vad ska man gra? Hitta en bl planet och se hur det ser ut dr och sen ka till en orange planet och spana lget lite och sen..osv? D lr man trttna p 10 sekunder.

Finns combat i spelet ocks, vilket utvecklarna har sagt flera gnger. Dremot har de inte berttat mer eller visat upp den delen av spelet n. Med det sagt r det nog inte ett spel fr alla. Vill man ha hgt tempo och pangpang hela tiden gr man nog bst i att lira ett annat spel.
Citera
2014-12-14, 12:17
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Finns combat i spelet ocks, vilket utvecklarna har sagt flera gnger. Dremot har de inte berttat mer eller visat upp den delen av spelet n. Med det sagt r det nog inte ett spel fr alla. Vill man ha hgt tempo och pangpang hela tiden gr man nog bst i att lira ett annat spel.

Fast jag avskyr hgt tempo och pang pang s ett spel av utforskande vore ultimat, men man mste ju ocks belnas s det inte bara blir som att studera en gigantisk tavla. Kan dom ala GTA lgga in lite gmda paket och sedan massa saker att samla p sig som gr nytta fr det fortsatta spelandet s blir det skert skitkul, men ngot sdant har man ju inte ftt se direkt?
Citera
2014-12-15, 18:07
Medlem
Vickejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Fast jag avskyr hgt tempo och pang pang s ett spel av utforskande vore ultimat, men man mste ju ocks belnas s det inte bara blir som att studera en gigantisk tavla. Kan dom ala GTA lgga in lite gmda paket och sedan massa saker att samla p sig som gr nytta fr det fortsatta spelandet s blir det skert skitkul, men ngot sdant har man ju inte ftt se direkt?

Viktigt att tnka p r att dom har visat en vldigt liten del av det slutgiltiga spelet, lste du reddittrden som jag lnkade fr ett tag sen? dr finns det mycket intressant information. Frstr dock inte riktigt vad du menar med "belningar". Du kommer ju samla p sig olika freml du hittar samt pengar som du sedan kan anvnda till att uppgradera skepp och utrustning/drkten du br.
Citera
2014-12-26, 13:20
Medlem
FoxHounds avatar
Spelet jag vntat p! Blir ett kp s fort det kommer!
Citera
2014-12-26, 20:07
Medlem
Dreamstates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoxHound
Spelet jag vntat p! Blir ett kp s fort det kommer!

Sjlv kommer jag nog vnta ett tag efter releasen innan jag slr till och kper det, det finns fortfarande en del frgor man vill ha svar p angende spelet vilekt skulle vara bra att se i praktiken innan man investerar sig sjlv it det.

Star Citizen r mitt enda garanterade kp i genren d jag redan ftt en kopia av spelet samt ett par skepp frn en kampanj fr spelet jag deltog i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in