Citat:
Ursprungligen postat av
Lococco
Tweedkavaj, trenchcoat och "rakelradio". Så ser alla hemliga agenter ut. Undrar om han hade micken till radion i sitt armbandsur? Mycket graverande bevis för att det handlar om en konspiration!
Ja precis, nästan som mr. Bean själv stod där i skepparkrans (obs ironi)
Linje17 som organiserade eländet fick en insändare med klockslag 09.04 idag med detaljerna, dom har valt att inte lägga ut detta på sin hemsida, det gick däremot bra för andra efteråt att få sina insändare publicerade:
http://forsjutton.se/?p=1406#comments
Gällande Rakeln så passerade jag snubben på gångvägen med c:a halv meters avstånd, förutom rakeln som han hade problem med att få in i sin innerficka hade han ett tunt läderband (hölster?) innanför sin trenchcoat. Vad jag gissar är att han "täckte" bakåt eftersom alla poliser stod borta vid bussarnas hållplats vid bilparkeringen, det fanns inte en enda polis på torget eller vid trappan upp minutrarna före attacken. Och hade dom varit där hade dom avhyst alla som blockerade ingångarna till ICA och teatern.
Att underrättelse-avdelningen höll på infon pekar allt mer på att det fanns intresse av att låta gängen göra upp, ingen hade väl räknat med att en del skulle släpa med sig barn, och sen fick polisen panik när det visade sig att det fanns runt 250 barn till innanför glasdörrarna till teatern.
Här ännu ett bevis, video där anfallet sker direkt mot entredörrarna till teatern, 2 knallskott avfyras direkt utanför, här ser man igen hur alla står precis framför entrén för att leda "nazisterna" dit. Sen är fotografen fullt informerad om kommande attack eftersom han hinner slå på kameran i tid och dessutom rikta mot målet innan knallskotten skjuts av så han/hon räknas som medbrottsling.
https://www.youtube.com/watch?v=Qhn9LzwHcHo#t=14
Både linje17 och Turteatern får olika statsstöd, exempelvis turteatern fick 1,5mkr senast.
Men är man medverkande i sådan här skit och uppvigling kan jag garantera att stöden försvinner.
Helt klart är detta något för SÄPO nu.