Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2013-12-16, 21:21
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Heheh jaa, finns mycket man kan undra Nej men det är bra att någon tar initiativ till en sådant här frågeställning!

Tror dock mest detta är utav en högst personlig uppfattning av TS
Citera
2013-12-16, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GravtPsykisktStord
Heheh jaa, finns mycket man kan undra Nej men det är bra att någon tar initiativ till en sådant här frågeställning!

Tror dock mest detta är utav en högst personlig uppfattning av TS
den är inte så personlig. bildgoogla fettona om du inte tror mig. sinnesjukt att så feta människor kan kalla sig elitidrottare.
Citera
2013-12-16, 22:47
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joanic
den är inte så personlig. bildgoogla fettona om du inte tror mig. sinnesjukt att så feta människor kan kalla sig elitidrottare.

Tycker du att Lindsey Vonn är fet?
Citera
2013-12-16, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Vet inte riktigt om det är värt att besvara dessa absurda påståenden men du har ju såklart helt fel.
Utförsåkare är extremt vältränade och i de flesta fall väldigt mycket bättre tränade än fotbollsspelare. Du kanske tycker de ser feta ut men tro mig, det är muskler du ser.

Dessutom är konkurrensen stenhård då näst intill hela Europa ser detta som en stor sport inklusive nordamerika.
Det är kallt och då behöver man underhudsfett.
Citera
2013-12-17, 01:39
Medlem
Zalkmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joanic
tid på milen; 36.
ja, den genomsnittlige fotbollsspelaren är mycket vältränad. för tjugo år sedan räckte det med bolltalang. nu måste du vara oerhört vältränad. annars hinner du inte med, orkar inte stå emot tacklingar osv. ta en titt på valfri spelare i de högsta ligorna i europa.

Alltid lika kul när folk hittar på argument för att stödja sin "argumentation". Som fotbollsspelare behöver du inte vara speciellt vältränad. Gör du 36 på milen får jag gratulera dig, det är en bra tid, men den genomsnittlige fotbollsspelaren är långt därifrån. En studie mellan 1989 och 2012 visar att den genomsnittlige spelaren har ett vo2 max på mellan 62-64 mL/(kg*min) vilket inte är speciellt imponerande. Vidare var resultaten för perioden 2006-2012 sämre än resultaten för 2000-2006 så jag undrar hur det var för 20 år sedan egentligen?

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23118070
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in