2013-12-16, 21:24
Medlem
Köpte en Samsung Galaxy Trend (tror jag den heter, Trend iaf), och har nu stått ut med skiten i 4 månader.... Allt handlar om att jag är ganska övertygad om att jag har virus i telefonen, men virusprogrammet reagerar inte. Vad gör jag?

Den laddar ner massa appar själv, sånt som jag absolut inte vill ha.

Det kommer upp reklam hela tiden om att min mobil är virusdrabbad och att jag ska ladda ner det ena efter det andra virusprogrammet, men som sagt, mitt virusprogram säger inte att jag har några virus.

Mer reklam, men denna gång för div. spel som jag inte vill spela.

Går ju inte att göra någonting med mobilen till slut, för man blir så trött på all denna reklam som kommer hela tiden. Måste ju gå att få bort på något sätt? Hjälp mig, en totalt oteknisk människa som bara vill ha tillbaka sin gamla telefon från 2009...
Citera
2013-12-16, 21:31
Medlem
Gorillabass avatar
Gör en fabriksåterställning. glöm inte att ta en backup först på det du vill ha kvar. Tex alla kontakter m m
Citera
2013-12-16, 21:31
Medlem
Stjepan50s avatar
Återställ den helt.

Varför köper du dig inte en gammal härlig Sony Ericsson eller Nokia med sköna knappar? Istället för en skit telefon med touch med 1000 j*vla funktioner som är värdelösa som även då går i tusen bitar ifall du tappar den, dessutom sparar du en hel del pengar på att köpa en mobiltelefon med knappar samt slipper du en hel del problem.
Citera
2013-12-16, 21:37
Medlem
Tack för svar! Om jag gör backup först, får jag inte med mig ev. virus då? Å hur gör jag backup? Som sagt, totalt oteknisk och rätt ointresserad. Vill bara att det ska fungera.

Varför jag inte köper en "gammal" modell? Ja du, för att jag ville vara uppdaterad?
Citera
2013-12-16, 22:01
Medlem
Du kan spara kontakter via din google mail eller på SIM-kortet.
Och typ bilder borde inte vara infekterade, om du vill ha kvar några :P

Sen gör du en återställning och installera appar med bra feedback/omdöme.
Citera
2013-12-16, 23:24
Medlem
Tack för all hjälp! Håller på att återställa mobilen nu och funderar nu på något annat. Jag har ett mirco-SD-kort (heter det så?) i mobilen som jag nu tog ut innan jag började återställningen. Hur stor risk är det att det kortet också är infekterat? Är bilder och några videor på kortet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in