Citat:
Ursprungligen postat av
Craid
Vänta med att roota tills du är mer insatt i hur det fungerar.
Du borde kunna logga in på vilken Google-service som helst med ditt Gmail-konto, speciellt i Gmail-appen. Vad får du för meddelande? Har du provat att logga in på Google Play med samma konto? Hur skapade du kontot? Gjorde du kontot i telefonens "start"-program, eller på din dator? Jag rekommenderar att du skapar kontot direkt i telefonens inbyggda startup-hjälp.
Jag skapade kontot igår genom datorn, om google+ på luren står det: Det gick inte att ansluta till servern, gmail har man fått mail av dom på jobbet, mest som reklam. Play butik (google play) Däremot klagar att autensering krävs, Du måste logga in på ditt google konto.. Vilket funkar fint att göra genom datorn så blir man inte riktigt klok på det här.
Tack för att du har tid för att besvara dessa problem som för mig är helt oförståeliga
Edit: såg nånstans i luren att det stod man har synkroningseringsproblem, vad det nu är för nåt
Edit nr2: Hade vad jag vet alla inställningar på, mobiltrafik, roaming som man sedan stängde av.. Litet tag fick google nos om vart man bor, platsåtkomst något
Kan nämna att batterin går åt som fan nu, kanske har man glömt något inställning på. Så jäkla klurigt är det med smartphones för en amatör som mig. Kanske finns det app som hanterar sånt man kan fixa genom datorn? (apk)