2013-12-20, 00:01
Medlem
smiltrips avatar
Jag hoppas ni förstår liknelsen. Billigt och extremt hälsovådligt.

Finns det någon här som inte håller med, som kan motbevisa detta? För jag vill gärna se det övervägande positiva med det hela.

För jag ser inget annat framför mig än att bieffekterna av rökmixar kommer bli mer och mer av en folksjukdom.
Citera
2013-12-20, 00:25
Medlem
kewkakewlas avatar
Ja men det är inte hälsovådligt fysiskt på det sättet utan mest mentalt? Vad jag förstått det som... Det är väl därför det inte är uppmärksammat på samma sätt... Har för övrigt inget emot folk som gör det
Citera
2013-12-20, 00:30
Medlem
dreggells avatar
så du menar att heroin är ungefär samma som cannabis?!?

och "krokodil"??

förövrigt så hålller jag väl med om att spice istn nice! =hälsofarligt.
Citera
2013-12-20, 01:00
Medlem
smiltrips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kewkakewla
Ja men det är inte hälsovådligt fysiskt på det sättet utan mest mentalt? Vad jag förstått det som... Det är väl därför det inte är uppmärksammat på samma sätt... Har för övrigt inget emot folk som gör det
Heroin har inga kortsiktiga fysiska biverkningar, på t.ex. organ, förutom förstoppning.

Det farliga med heroin är att det tar över kroppens egna produktion av endorfiner (eftersom både heroin och endorfin binder till samma opioidreceptorer i hjärnan), och får alltså kroppen att delvis eller helt producera egna endorfiner. Endorfiner är delaktiga i grundläggande överlevnadsbehov som att äta, sova och knulla.

Heroin får en alltså att känna att man inte har dessa behov medan man har heroin i hjärnan, och därför lever man en ohälsosam livsstil som sliter på en, eftersom man inte känner av sina egentliga behov.

Hjärtklappning, ont i lungorna med rethosta, vakna upp kallsvettig mitt i natten för att man inte fyllt på sin dos de senaste timmarna, overklighetskänsla (sk. "derealization"), nedsatt hörsel, ett hallucinogenliknande filter över hela synfältet i flera dagar efter användning, m.m.

Samtliga dessa bieffekter uppskattar jag krävs lång tids heroinbruk för att känna av, och då av andra anledningar än heroinet själv, men endast någon vecka med en påse rökmix.

Citat:
Ursprungligen postat av dreggell
så du menar att heroin är ungefär samma som cannabis?!?

och "krokodil"??

förövrigt så hålller jag väl med om att spice istn nice! =hälsofarligt.
Verkligen inte, jag tror du förstod att jag placerade dem i olika grupper. Däremot så är jag orolig över vanligt cannabis och dess inverkan på ens naturliga dopamin (det som ansvarar över bl.a. motivation), vid långtidsbruk, bland annat på mig själv.

Krokodil är en smutsigare och billigare version av heroin, och den har fått fäste i t.ex. Ryssland.

Läser ni ens texten på era syntetiska cannabinoid-påsar, om ni har någon? Jag hade lite pulver på min gitarrhärdade fingertopp och det började svida. Jag kan inte bortförklara eller försvara rökandet av frätande RC-pulver.
Senast redigerad av smiltrip 2013-12-20 kl. 01:03.
Citera
2013-12-20, 01:12
Medlem
khrysothemiss avatar
De olika noiderna ger olika rus och det är lite kul att experimentera. Inget jag röker istället för cannabis dock. Oftast.

Lite oroväckande är det dock när wikipediasidan säger att läkemedelsföretaget som utvecklade den inte såg den som en lämplig kandidat (till smärtstillande) efter man testat den i djur kan ju betyda vad som helst
Senast redigerad av khrysothemis 2013-12-20 kl. 01:13. Anledning: ibland så blir korven för bred
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in