2013-12-21, 02:17
Medlem
Hej! Köpte en iphone idag, den tidigare vart snodd.

Jag har satt in SIM-kortet, dock är mitt abonnemang "fryst" då jag inte betalat in en faktura.

Man måste ju trixa med inställningarna innan man kan börja använda mobilen. Ett av dom är det här med säkerhetskopiering.
Det står ju "Ställ in iPhone" och så finns det tre alternativ att välja mellan "Ställ in som ny iPhone", "Återskapa från iCloud kopia", "Återskapa från iTunes kopia".

Jag valde då "Återskapa från iCloud kopia", så jag skrev in apple-id och lösenord, godkände villkoren osv sen från ingenstans kommer det upp en ruta "Kunde inte logga in. Ett problem inträffade vid anslutning till servern"

Varför blir det så och hur ska jag göra? Känns som att jag måste ta "Ställ in som ny iPhone" för att kunna ta blir klar med dessa inställningar, men är rädd att alla bilder och appar försvinner. Kan man återskapa från säkerhetskopian i efterhand, trots att jag väljer "Ställ in som ny iPhone" nu?
Citera
2013-12-21, 08:45
Medlem
Fernets avatar
Den säger ju den inte kunde ansluta och du säger du inte betalt räkningen.
Kanske skulle prova wifi istället...
Citera
2013-12-21, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fernet
Den säger ju den inte kunde ansluta och du säger du inte betalt räkningen.
Kanske skulle prova wifi istället...
Hej! Den är redan ansluten till Wifin här hemma!
Citera
2013-12-21, 17:49
Medlem
Ställ in som ny, uppdatera tilm senaste ios, återställ och försök igen
Du kan inte återskapa från en säkerhetskopia som var gjord på ett nyare OS än vad din nuvarande mobil har
Citera
2013-12-21, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Ställ in som ny, uppdatera tilm senaste ios, återställ och försök igen
Du kan inte återskapa från en säkerhetskopia som var gjord på ett nyare OS än vad din nuvarande mobil har
Förstår inte, det var en iphone 5 jag hade i somras, hann inte uppdatera till ios 7 innan den blev snodd. Det var en iphone 5s jag köpte igår...
Citera
2013-12-22, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellu
Förstår inte, det var en iphone 5 jag hade i somras, hann inte uppdatera till ios 7 innan den blev snodd. Det var en iphone 5s jag köpte igår...

Eftersom ditt SIM-kort är fryst kanske det inte går att aktivera telefonen? Fungerar Wifi? Är ditt apple id spärrad pga den tidigare stölden?

Det ska i alla fall inte vara några problem att återställa från en icloud kopia som är gjord på ios 6 om aktuell enhet är på ios 7.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in