Citat:
Ursprungligen postat av
PsychoRastaSkinhed
Jag tvekar på att de kommer dyka upp. Är väl typ någon som Dagerlind + någon av hans polare som mest isåfall. Avpixlat vågar ju knappt ens gå ut med vilka de är på nätet så de kommer ju knappast att outa sig själva på stan. Skulle de dyka upp så blir det nog inga fysiska konfrontationer men jag förutspår att någon snut kommer få leda folk bort från platsen.
Sedan är det ju knappast endast "våldsvänstern" som kommer demonstrera heller för den delen och de var ju inte en majoritet i den första demonstrationen heller.
De skriver ju själv att de inte kommer att delta.
Det var naturligtvis knappast oväntat.
Jag skrev tidigare en tråd där jag undrade varför inte SD och "sverigevännerna" deltar i antirasistiska manifestationer. Jag menade att de - som alla vet - naturligtvis inte är antirasister egentligen och det är därför de aldrig vill visa motstånd mot rasism.
Enda orsaken til varför Avpixlat gick ut med att de ville delta är för att de visste att de kunde avstå utan att förlora ansiktet, dvs de tänkte aldrig delta egentligen. De ville bara få möjlighet att gnälla sitt vanliga offergnäll om hur hotade de är.
Visst, de är hotade, men hade de bara visat en sann antirasistisk sida så hade de kunnat delta. Men det kan de inte göra för de har ingen sån sida.
SD är ju bara löjliga i frågan, inte nog med att de gnäller om själva manifestationen och dess deltagare, de försöker dessutom få andra att avstå från att delta också.