2013-12-21, 11:07
Medlem
Hej! jag har grova batteriproblem på min iphone 4s .. Ägt den ca ett halvår.. Började för 1 vecka sen med att den dog omkring 20%.. Sen har det ökat successivt till att kunna dö vid 50%.. Telefonen uppdaterades igår till ios.7.. Laddade telefonen till 100%.. La den i standby över natten.. Vaknade med att luren var död 0% batteri.. Hur i helvete är de möjligt? Den äter ungefär 1% i minuten vis surf.. Har testat stänga ner allt som kan tänkas dra batteri. Flygplansläge,platstjänster,bakgrundsbelysning etc.. Provat reseta telefonen med home/power knapp precis innan den dör sedan ladda 100% men det funka ej...

Någon som vet om detta är hårdvarufel/mjukvarufel.. ? Tacksam för svar!
Citera
2013-12-21, 11:10
Medlem
Det är ett fel. Sådär illa inte ens min 4 år gamla iPhone som klarar sig i flera dagar om man inte pillar på den så mycket.

Känns som ett hårdvarufel. Men prova att stänga av en massa saker i inställningarna och se hur den beter sig
Citera
2013-12-21, 11:12
Medlem
Hade lite av samma problem på min 4s att den kunde dö fast man kanske hade typ 20% batterikapacitet kvar. Köpte nytt batteri som jag satte dit och sedan dess har den fungerat felfritt.
Citera
2013-12-21, 11:17
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Man ska inte behöva köpa nytt batteri om det var fel från början. Stänger du ner alla appar genom dubbelklicka på den runda knappen i nederkant? Har du dragit ner bakgrundsbelysningrn?
Citera
2013-12-21, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Man ska inte behöva köpa nytt batteri om det var fel från början. Stänger du ner alla appar genom dubbelklicka på den runda knappen i nederkant? Har du dragit ner bakgrundsbelysningrn?
Han ska inte behöva stänga ner alla appar. De körs inte "på riktigt". Men man kan ju prova. Kanske är någon bugg.
Citera
2013-12-21, 11:22
Medlem
Atesslas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3.
Han ska inte behöva stänga ner alla appar. De körs inte "på riktigt". Men man kan ju prova. Kanske är någon bugg.

Det händer även på 5an! Min flickväns iphone 5 dör på 20% alltid!

Det är redan inprogrammerat att de ska dö vid 20% säkert, jävla sluga är dom.
Citera
2013-12-21, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula

Vad spelar det för roll när han hade en fulladdad lur när han gick och la sig som var tom när han vaknade!?

Gå till affären där du köpte luren försök att få den utbytt helst till en Samsung G3 eller G4.
Citera
2013-12-21, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atessla
Det händer även på 5an! Min flickväns iphone 5 dör på 20% alltid!

Det är redan inprogrammerat att de ska dö vid 20% säkert, jävla sluga är dom.
Men vafan. Det är ju galet. Det där borde ni lämna in så att de får upp ögonen för det om det är så vanligt.

Jag har dock aldrig hört om detta problem med någon som har en iPhone, och har inte heller trots att min är typ 4 år gammal. Men uppenbarligen så verkar det inte vara helt ovanligt, så jag tycker att ni alla ska lämna in dem på service. Lär ju på på garantin
Citera
2013-12-22, 15:44
Medlem
Ska prova en återställning se om de hjälper tror knappast de ..
Citera
2013-12-22, 17:36
Medlem
Kräver nog mainboard eller batteribyte. Har du garanti kvar så lämna in.
Citera
2013-12-22, 22:38
Medlem
Eftersom du har garanti kvar, ring Apple så får du en ny eller din lagad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in