2013-12-22, 20:08
Medlem
B329s avatar
Hej.

Jag har en Hp pavilion g6 som har slutat ansluta till internet. Den fungerade perfekt sist innan Jag stängde av den. Har inte installerat något program eller gjort några ändringar. I morse vägrade den att ansluta. Så Jag provade med kabeln till den stationära, där internet fungerar. Sammam fel. Sen provade Jag en systemåterställning. Samma fel ändå. Provade att autoreparera nätverksanslutningen, men inte det heller ville vara med. Och Jag har provat med ipconfig /release och renew, men då klagar den på att det inte finns något trådlöst nätverk. Och det gör det inte heller, för Jag kör med kabel. Hittade inget fel i enhetshanteraren heller, men den kan man inte riktigt lita på, tror Jag.

Altså datorn beter sig precis som om det vore något fel hos internetleverantören. Men Jag har internet på den andra datorn. Så Jag funderar på att prova en sån här

http://www.clasohlson.com/se/Externt...FYZa3godKH4Ahw

Eller har ni några bättre ide´er Är mycket tacksam för alla förslag

Edit: Windows 7 x64
Senast redigerad av B329 2013-12-22 kl. 20:12.
Citera
2013-12-22, 21:16
Medlem
Fleptuts avatar
Installera om drivrutinen till nätverkskortet och starta om datorn sen kan du ha tur att det hoppar igång.

/Flep
Citera
2013-12-22, 22:17
Medlem
B329s avatar
Nu har Jag avinstallerat drivern, startat om och fått en ny, men det är samma fel ännu, tyvärr

Jag är så dålig på vad man ska göra när nätverket är dött. Vet inte ens hur man pingar. Vet inte vad man ska skriva i kör.

Är det någon ide att skaffa ett externt nätverkskort tro?
Citera
2013-12-23, 16:03
Medlem
B329s avatar
Det fungerade inte i morse heller, när Jag provade. Så Jag stängde av den. Men nu, när Jag kom hem kom internet tillbaks och datorn fungerar precis som om ingenting har hänt. Kan det vara något glapp i skiten tro?
Citera
2013-12-23, 18:51
Medlem
PeterNosters avatar
Man brukar väl vara tvungen att välja tråd eller trådlöst med någon tangentbordstangent eller kombination.
Citera
2013-12-23, 18:54
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B329
Nu har Jag avinstallerat drivern, startat om och fått en ny, men det är samma fel ännu, tyvärr

Jag är så dålig på vad man ska göra när nätverket är dött. Vet inte ens hur man pingar. Vet inte vad man ska skriva i kör.

Är det någon ide att skaffa ett externt nätverkskort tro?

Kör? Då har du windows XP då. Du skriver cmd eller också startar du kommandotolken som ligger under Tillbehör
Citera
2013-12-23, 19:06
Medlem
B329s avatar
Nä, inte xp. Bara ställt in så kör visas på startmenyn i windows 7. Har haft datorn i nästan två och ett halvt år och har aldrig behövt trycka någon tangenbordskombination för nätverket.

Men den fungerar som den ska nu av någon konstig anledning.
Citera
2013-12-25, 02:10
Medlem
Fleptuts avatar
Blir det samma sak om du startar upp datorn utan nätverkskabel i?
Senast redigerad av Fleptut 2013-12-25 kl. 02:19.
Citera
2013-12-25, 11:04
Medlem
PeterNosters avatar
Enligt manualen ska det iallafall finnas en knapp på tangentbordet för att slå på det trådlösa:

Citat:
OBS! Det kan finnas en knapp eller omkopplare för trådlöst på datorn alternativt en tangent för
trådlöst på tangentbordet. I den här guiden används termen knapp för trådlöst för alla typer av
reglage för trådlöst. Mer information om placeringen av knappen för trådlöst på datorn finns i
handboken Komma igång.

http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c02983501.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in