2013-12-23, 00:05
Hej

Jag har haft ett väldigt irriterande problem ett tag och har bestämt mig för att ta tag i problemet. Det är så att min laptop ständigt tappar sin wifi anslutning, distansen från routern har ingen betydelse. Jag har med erfarenhet förstått att problemet oftast uppstår när nätet är "överbelastat", alltså när man har mycket på gång. Det jobbiga är också att man oftast inte heller kan koppa upp sig direkt till nätet igen, utan man får istället ett felmeddelande som säger att det inte går att ansluta bla bla bla. Sedan kan det ta allt ifrån några sekunder till minuter att åter ansluta sig.
Jag har inte haft några som helst problem med andra prylar, så som mobiler och dylikt, utan endast med laptopen. Jag har även testa att söka både på Flashback och google, utan resultat.
Citera
2013-12-23, 00:29
Medlem
Robinbobbaans avatar
Genom att det endast är laptoppen kan vi ju utesluta att det är något fel på routern, eller ja i stort sätt iaf. Så då kommer ju nästa punkt...

Ditt nätverkskort behövs säkert bara uppdateras, gå in på ex. hp.com och ladda ner dem senaste drivrutinerna för ditt nätverkskort

Hoppas det löser sig
Citera
2013-12-23, 00:32
Medlem
MasterSluggos avatar
Har Du återställt och startat om routern? Alltså inte bara slagit till och från utan verkligen återställt med ett uträtat gem i det lilla hålet på routern.
Citera
2013-12-23, 00:45
Citat:
Ursprungligen postat av MasterSluggo
Har Du återställt och startat om routern? Alltså inte bara slagit till och från utan verkligen återställt med ett uträtat gem i det lilla hålet på routern.
Tror aldrig jag har gjort det som en direkt följd utav att wifin har knepat, men då detta har varit ett så långvarigt problem så har jag gjort både det ena och det andra med mina routrar. Det har dock inte hjälp ett dugg. Ska dock testa detta, samt att ladda ner nya drivers.

Värt att tillägga är att jag inte har några som helst problem med wifin i tex skolan, så det är just min d-link router och min laptop som är lite ovänner...
Senast redigerad av Kinol 2013-12-23 kl. 00:48.
Citera
2013-12-23, 00:57
Medlem
Hade samma problem, bara sök; Hitta och åtgärda nätverks- och anslutningsproblem på sök knappen om du nu använder Windows. Sedan är det bara att klicka och låta datorn fixa det, den hittar problemet och fixar den, hade samma problem,
Citera
2013-12-23, 01:05
Citat:
Ursprungligen postat av Sustineo
Hade samma problem, bara sök; Hitta och åtgärda nätverks- och anslutningsproblem på sök knappen om du nu använder Windows. Sedan är det bara att klicka och låta datorn fixa det, den hittar problemet och fixar den, hade samma problem,
Okej, tack. Ska testa detta nästa gång jag får problem.

Angående uppdatering av drivrutiner så hade jag de senaste uppdateringarna, iaf de som fanns på Fujitsus hemsida.
Citera
2013-12-23, 01:08
Medlem
saab900iarens avatar
Testa att uppdatera drivrutinen för ditt nätvärks kort. Om inte de fungerar kan de vara virus eller hårdvaru fel.
Citera
2013-12-23, 01:14
Citat:
Ursprungligen postat av saab900iaren
Testa att uppdatera drivrutinen för ditt nätvärks kort. Om inte de fungerar kan de vara virus eller hårdvaru fel.
Som sagt har jag redan gjort detta, dock endast genom Fujitsus hemsida (det märke jag har). Finns det någon annanstans man kan kolla upp drivrutiner eller ska alla finnas där?

Edit: Laddade ner uppdateringar för WLAN. Det är väl rätt?
Citera
2013-12-23, 02:17
Medlem
Rammsees avatar
[quote=Kinol|46713584]Som sagt har jag redan gjort detta, dock endast genom Fujitsus hemsida (det märke jag har). Finns det någon annanstans man kan kolla upp drivrutiner eller ska alla finnas där?

Prova även uppdatera din router med ny sw. Prova byt kanaler, kanske störs av annat nät? Byt router?
Citera
2013-12-24, 01:11
[quote=Rammsee|46714113]
Citat:
Ursprungligen postat av Kinol
Som sagt har jag redan gjort detta, dock endast genom Fujitsus hemsida (det märke jag har). Finns det någon annanstans man kan kolla upp drivrutiner eller ska alla finnas där?

Prova även uppdatera din router med ny sw. Prova byt kanaler, kanske störs av annat nät? Byt router?
Vad menar du med det?
Jag har även testat att byta kanal innan, men ska göra det igen. Börjar bli jävligt trött på det här problemet!
Citera
2013-12-24, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinol
Vad menar du med det?
Jag har även testat att byta kanal innan, men ska göra det igen. Börjar bli jävligt trött på det här problemet!
Med sw så menar han nog bara software aka firmware
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in