• 1
  • 2
2013-12-26, 12:22
Medlem
Haveaorgys avatar
Hej!

Jag hoppas att jag kan få hjälp och tips om hur jag ska gå till väga!

För drygt ett halv år sen var jag på kryssning med mina vänner och firade min 25 års dag, vi roade oss som alla andra brukar göra på kryssningar..

Det började med att jag var på nattklubben och skulle gå ut för att ta en cigg då väktarna kom och tryckte ner mitt ansikte mot golvet och använde "överdrivet" våld gav mig flera knyt nävar i magen!

Jag var i chockad tillstånd medans dem bar upp mig släpade iväg mig till fyllecellen.. på väg dit frågade jag dem ett flertal gånger om va jag hade gjort förnågot, jag fick svaret (käften,snart får du veta).

Framme vid fyllecellen bakom info-disken slår dem mig blodig, sparkar mig hårt i magen så att jag ramlar o slår huvudet på en vass kant så att huvudet börjar blöda .. Jag fick nog och ville skydda mig jag skrek och gick till attack jag gapade högt o svärde åt dem medans jag vevade slag dock fick jag inge träff, Plötsligt var jag omringad av 7 väktare, dem slet av mig kläderna med tvång samtidig får jag typ 4 sparkar i ryggen av dem andra väktarna.

För 6 år sen var jag med en hemskt MC olycka och förlorade min vänster ben!! väktar svinen får syn på mitt protes ben, många av dem skrattar o en började kalla mig för (Kapten-krok) (Sne ben) o annat. De skrek högt ( din horunge ta av den snabbt) solklart att jag vägrade att göra det, fast till slut 4 av väktarna tar av mig den medans 2 håller i mig och resten garvar o ger råd om att slå mig med min ben protes...

Efter 6 timmar kommer en väktare o öppnar cellen och säger " du får gå" vi har hittat tjuven han är väldigt lik dig!! och sen flinar han..

Detta har stört mig som fan att jag blev förnedrad, kränkt o misshandlad mm. Jag kan inte sluta tänka på hur dem behandlade mig.. Det här kommer jag aldrig kunna glömma det kommer alltid att störa mig..

Jag vill veta om du har varit med nåt sånt? isåfall, va fick du göra? eller om du vet hur jag kan sätta dit väktar svinen som behandlade mig som om jag vore ett djur..

Jag har Polis anmält det, tyvärr la dem ner det Jag gick ut med det till medier, men dem ville inte publicera det sa dem..

Ursäkta om jag lägger detta inlägg på fel kategori, jag hittade inget mer relevant än den här.
Senast redigerad av Haveaorgy 2013-12-26 kl. 13:09.
Citera
2013-12-26, 15:04
Medlem
Happymes avatar
Det är ju synd att ärendet lades ner, för enligt mig är det väldigt viktigt att ordningsvakter, väktare och poliser blir straffade när de beter sig fel för att behålla allmänhetens förtroende.
Citera
2013-12-26, 15:19
Medlem
Caimens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happyme
Det är ju synd att ärendet lades ner, för enligt mig är det väldigt viktigt att ordningsvakter, väktare och poliser blir straffade när de beter sig fel för att behålla allmänhetens förtroende.
Jo, för det är ju en tydligt nyanserad och objektiv historia som TS ger oss. En historia som inte ens pressen vill trycka, och de är som bekant sällan sena på att publicera smaskiga historier. Om det finns någon substans i det..
Citera
2013-12-26, 15:26
Medlem

Det finns inte så mycket man kan göra om utredningen läggs ned.
Stäm rederiet? Tror inte du kan vinna då du var berusad och vakternas ord mot en full person, dvs sju mot en.
Citera
2013-12-26, 15:43
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Vi testar i Juridik.

Brott och brottsbekämpning --> Juridik
/Moderator
Citera
Emerains avatar

Moderatormeddelande

Postat av Emerain 2013-12-26, 16:11
Medlem
Välkommen till Juridik.
Nu håller vi oss till det strikt juridiska här. Vad ni tycker om dagens regler och vad ni tycker om ordningsvakter, väktare, poliser, och andra delar av ordningsmakten osv, det är off topic.
//mod
2013-12-26, 17:37
Medlem
Borde de inte ha övervakningsmaterial samt gick du inte till en läkare och fick skadorna dokumenterade? Känns som du inte berättar hela historien.
Citera
2013-12-26, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haveaorgy
Hej!

För drygt ett halv år sen var jag på kryssning med mina vänner och firade min 25 års dag, vi roade oss som alla andra brukar göra på kryssningar..

Det började med att jag var på nattklubben och skulle gå ut för att ta en cigg då väktarna kom och tryckte ner mitt ansikte mot golvet och använde "överdrivet" våld gav mig flera knyt nävar i magen!

Jag var i chockad tillstånd medans dem bar upp mig släpade iväg mig till fyllecellen.. på väg dit frågade jag dem ett flertal gånger om va jag hade gjort förnågot, jag fick svaret (käften,snart får du veta).

Framme vid fyllecellen bakom info-disken slår dem mig blodig, sparkar mig hårt i magen så att jag ramlar o slår huvudet på en vass kant så att huvudet börjar blöda .. Jag fick nog och ville skydda mig jag skrek och gick till attack jag gapade högt o svärde åt dem medans jag vevade slag dock fick jag inge träff, Plötsligt var jag omringad av 7 väktare, dem slet av mig kläderna med tvång samtidig får jag typ 4 sparkar i ryggen av dem andra väktarna.

För 6 år sen var jag med en hemskt MC olycka och förlorade min vänster ben!! väktar svinen får syn på mitt protes ben, många av dem skrattar o en började kalla mig för (Kapten-krok) (Sne ben) o annat. De skrek högt ( din horunge ta av den snabbt) solklart att jag vägrade att göra det, fast till slut 4 av väktarna tar av mig den medans 2 håller i mig och resten garvar o ger råd om att slå mig med min ben protes...

Efter 6 timmar kommer en väktare o öppnar cellen och säger " du får gå" vi har hittat tjuven han är väldigt lik dig!! och sen flinar han..

Detta har stört mig som fan att jag blev förnedrad, kränkt o misshandlad mm. Jag kan inte sluta tänka på hur dem behandlade mig.. Det här kommer jag aldrig kunna glömma det kommer alltid att störa mig..

Jag vill veta om du har varit med nåt sånt? isåfall, va fick du göra? eller om du vet hur jag kan sätta dit väktar svinen som behandlade mig som om jag vore ett djur..

Jag har Polis anmält det, tyvärr la dem ner det Jag gick ut med det till medier, men dem ville inte publicera det sa dem..

Ursäkta om jag lägger detta inlägg på fel kategori, jag hittade inget mer relevant än den här.

Måste bara fråga om du var nykter så att du kommer i håg exakt vad som hände?
Jag tror på att försöka stämma via Advokat
Citera
2013-12-26, 19:16
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haveaorgy
Hej!

Om nu allt detta ar sant sa borde du ju ha lakarintyg som bekraftar att den misshandel du pastar skett verkligen har intraffat. Vad sager lakarutlandet om dina skador ?
Citera
2013-12-26, 22:17
Medlem
Haveaorgys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaiwai
Borde de inte ha övervakningsmaterial samt gick du inte till en läkare och fick skadorna dokumenterade? Känns som du inte berättar hela historien.

Det klart att jag gick till läkare för undersökning. Dock kunde inte jag bevisa att jag var på fyllecell i 6 timmar och blev misshandlad av väktarna. Varför skulle jag ljuga om nåt sånt? eller inte berätta sanningen!!

Polisen la ner undersökningen på grund av brist på bevis. Jag fyllde år, så berusad var jag! Jag var absolut inte stupfull. Silja lines väktar chef berättade på förhör med polisen att dem inte kände till detta han påstod också att folk ofta hamnar i tjafs på kryssningar och tyvär kan vissa bli svårt slagna.

Jag gick genom en special korridor som bara personal och väktare använder. Finns inga övervaknings kameror. Vems ord är starkast? solklart att det är väktar chefens
ord polisen köper.
Citera
2013-12-26, 22:39
Medlem
Väktare jobbar inte med denna typ av ordningshållning de ronderar, låser dörrar, stänger av kaffebryggare etc.

Det finns inga väktare överhuvudtaget på denna typ av kryssningar.

Däremot har rederierna egen vaktpersonal dessa är inte väktare. TS kan lika gärna skriva att det var optiker eller ett gäng sjukgymnaster som tog honom till ''fyllescellen'' det skulle vara lika fel som att att påstå att det var väktare.
Citera
2013-12-26, 22:40
Medlem
Haveaorgys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Om nu allt detta ar sant sa borde du ju ha lakarintyg som bekraftar att den misshandel du pastar skett verkligen har intraffat. Vad sager lakarutlandet om dina skador ?

På läkarintyget står grov misshandel. Jag fick sy 7 stygn i huvudet mm. Det ende beviset jag har är att min historia om att jag blivit anklagad för stöld stämmer.
Det finns anmälan om stöld från en hytt av värde saker i silja lines register. Silja lines väktar chef säger på förhör med polisen att väktarna har haft förhör med mig och det är allt, dem kunde snabbt hitta tjuvens hytt och då fick jag gå. Gällande misshandel påstar dem att det kan ha skett i nån hytt eller högt upp på däck! det är nämligen väldigt vanligt med bråk som äger rum på dem 2 platserna enligt dem. Tjuven liknar mig sägs det.

Jag har överklagat och väntar på att det ska utredas på nytt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in