2013-12-27, 01:03
Medlem
Hej, har nyss köpt en macbook air och har ingen erfarenhet av mac tidigare mer än att jag har suttit vid dem ett par få gånger och surfat lite.

Har några frågor

1. hur printscreenar man? har hört att de är cmd knappen och 7? men det funkar inte..

2. vart hamnar bilderna?

3. vart ser man bilder som man har på datorn? (inte dom som man knäpper med kameran)

Hoppas någon där ute vill hjälpa en vilsen macbookare
2013-12-27, 01:11
Medlem
Repeatzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmlna
Hej, har nyss köpt en macbook air och har ingen erfarenhet av mac tidigare mer än att jag har suttit vid dem ett par få gånger och surfat lite.

Har några frågor

1. hur printscreenar man? har hört att de är cmd knappen och 7? men det funkar inte..

2. vart hamnar bilderna?

3. vart ser man bilder som man har på datorn? (inte dom som man knäpper med kameran)

Hoppas någon där ute vill hjälpa en vilsen macbookare
1. cmd+shift+3 eller 4 beroende på om du vill printa hela skärmen eller bara en viss del. 4 om du bara vill printa en del.
2. Skrivbordet.
3. Finder > Bilder eller hämtade filer om du sparat från internet eller dylikt.

Inför nästa gång, googla!
2013-12-27, 09:57
Medlem
Trapphushomofilens avatar
Du har redan fått svar på dina frågor, men värt att tillägga att du kan även ställa in print screen och andra kommandon efter eget tycke. Själv kör jag med kringla och så någon siffra eller bokstav, som jag inte ens minns just nu. Men de finns under system preferences i alla fall. Skräddarsytt ska det va!

2013-12-27, 10:09
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Apple support har grundläggande information så du kommer igång. Det skiljer sig en del från Windows som du redan har märkt.

http://www.apple.com/se/support/mac/
2013-12-27, 12:20
Medlem
smurfehs avatar
Finns en utmärkt klistrad tråd i Programvara - Mac OS som fungerar utmärkt.

(FB) FAQ för er som funderar på att skaffa en Mac eller är nya inom Mac-världen. [ FAQ för er som funderar på att skaffa en Mac eller är nya inom Mac-världen. - Flashback Forum ]

Tråd låst.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in