2013-12-27, 16:46
Medlem
Vad händer om man ändrar sin IP-adress? Kan det strula på något sätt eller?

Admin, innan du tar bort mitt ämne skriv gärna vart jag ska skriva det istället!
Citera
2013-12-27, 16:49
Medlem
Andreasvbs avatar
Borde inte vara några problem, så länge du inte har något statiskt inställt som en server eller liknande.

Sedan hur man kan byta IP-adress är en annan sak.
Citera
2013-12-27, 16:54
Medlem
kimdah2002s avatar
Har du en statisk ip måste du kontakta din internetleverantör för byte. har du en dynamisk räcker det med att du stänger av din router/dator i 24-72 timmar beroende på vilken leasetime dom har inställd. ev räcker det med att du ändrar din mac-adress så får du en ny ip omgående.
Citera
2013-12-27, 17:02
Medlem
ebqts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten1
Vad händer om man ändrar sin IP-adress?
När du ändrar din IP-adress så tilldelas du en ny, inga fyrverkerier eller magi direkt. Det kan strula om du använt en statisk IP tidigare och har servrar uppsatta eller dylikt, men då är det (oftast) bara att peka om mot den nya IP-adressen. Kolla om du har statisk eller dynamisk IP innan du börjar fiffla.

Man brukar tilldelas en ny IP om man drar ur sitt modem/router och låter de vara ur ett tag (~24h). Om det inte fungerar så kan det finnas ett sätt att byta IP i routerns/modemets inställningar. Kom ihåg att din förra IP-adress fortfarande kan kopplas till dig så om du gjort något olagligt hjälper det inte att bara byta IP.
Citera
2013-12-28, 01:35
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten1
Vad händer om man ändrar sin IP-adress? Kan det strula på något sätt eller?

Admin, innan du tar bort mitt ämne skriv gärna vart jag ska skriva det istället!

Kan du förklara lite mer?

Internetleverantör?
Router?
Varför byta?
?
?
Citera
2013-12-28, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Kan du förklara lite mer?

Internetleverantör?
Router?
Varför byta?
?
?

Har tele2
Routern är trådlös om det va det du ville veta.
Och anledningen är att jag spelade online på sidan "spigo" och av någon anledning, jag kanske provocerade vet inte, så blev jag banad.

Så kanske hjälper om jag byter ip-adress?
Citera
2013-12-28, 14:40
Medlem
Andreasvbs avatar
Han menade om du använder en router eller inte.
Som sagt, du kan testa men inte säkert det går, i alla fall inte så snabbt som du kanske önskar.

Lättast är att använda en proxy och se om du kommer in, i så fall kanske det kan vara värt att byta IP, om det är en så viktig sida.

Idag är alla IP-adresser slut och man håller hårt på de man har, därför är det inte lika lätt att byta som det var förut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in