Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-09-19, 14:36
Medlem
Hej, jag lnar denna trd lite. Det r s att jag har kpt cs:go nyligen och jag har ett problem.

Ligger p stadiga 300fps.
ca 10-35 i ping.

allt flyter utan problem men, s fort jag stnger ner skype eller avslutar ett samtal s brjar cs lagga.
det kan ta 3 sek att toggla mellan kniv och vapen med q, allt bara laggar. Startar jag ett samtal i skype upphr problemen och det flyter utan problem. Vad kan felet vara?
Citera
2014-09-19, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d0000z
Hej, jag lnar denna trd lite. Det r s att jag har kpt cs:go nyligen och jag har ett problem.

Ligger p stadiga 300fps.
ca 10-35 i ping.

allt flyter utan problem men, s fort jag stnger ner skype eller avslutar ett samtal s brjar cs lagga.
det kan ta 3 sek att toggla mellan kniv och vapen med q, allt bara laggar. Startar jag ett samtal i skype upphr problemen och det flyter utan problem. Vad kan felet vara?

Vilket OS? Vilken router?
Citera
2014-09-19, 20:55
Medlem
piovs avatar
Har du fixat rates och snt shit? hade liknande problem, allt lste sig nr rate osv var instllt
Citera
2014-09-23, 23:23
Medlem
Frlt fr ett sent svar, jag har Windows 7 ultimate samt en 20k dator som har 2 r p nacken, men som sagt det flyter utan problem med skype igng.

Router r en ZyXEL P-2602HWT-F1

Jag har provat att ndra alla olika vrden i cfg man kan hitta p internet och jag har ven provat att installera om bde cs:go samt skype utan resultat.

Detta r fr mig helt sjukt, att datorn laggar (inte hgre ping) nr skype inte r igng och s fort skype stngs ner eller samtal avslutas fr jag en frdrjning utan dess like.

tacksam fr svar
Citera
2014-09-24, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d0000z
Frlt fr ett sent svar, jag har Windows 7 ultimate samt en 20k dator som har 2 r p nacken, men som sagt det flyter utan problem med skype igng.

Router r en ZyXEL P-2602HWT-F1

Jag har provat att ndra alla olika vrden i cfg man kan hitta p internet och jag har ven provat att installera om bde cs:go samt skype utan resultat.

Detta r fr mig helt sjukt, att datorn laggar (inte hgre ping) nr skype inte r igng och s fort skype stngs ner eller samtal avslutas fr jag en frdrjning utan dess like.

tacksam fr svar

Har du testat utan router?
Citera
2014-09-24, 22:22
Medlem
Nej det har jag inte, d routern r sjlva modemet.

Jag knner en kille som jobbar p skype inom HR, ska se om han kan prata med teknikerna dr.
Citera
2014-09-25, 11:10
Medlem
Jag hittade lsningen,

Skype har en lsning som r att nr ett samtal r kopplat s stnger den ner "network scanning" fr att frbttra prestandan, jag har nu ftt en monsterkod av en tekniker dr fr att stnga ner networkscanning nr jag knner fr det. Tack fr all hjlp
Citera
2014-09-25, 19:42
Medlem
osscis avatar
Jag lnar min egna trd.
Det r som s att jag har kpt en PC.

Intel core i7-4770 8gb ram
Nvidia Geforce gtx 760.

Det r som s att jag ligger p 300 fps men det droppar allt imellan 200 -270 imellan t.
Jag fr ven sm lagg ibland.
ngon som vet vad detta beror p?
Har prvat att formaterat, ndrat grafiken osv men jag tror inte det har med grafiken att gra.
Citera
2014-09-30, 21:20
Medlem
prova att ladda ner och kr CPUID HWMonitor, kolla vrmen p grafikkortet nr du har lagget, kan bero p vrme nmligen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in