Flashback bygger pepparkakshus!
2014-03-11, 17:31
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Nja, serien är ju kemiskt ren från humor, men det bisarra är att den inte är ett dugg träffande heller. Det skulle ju vara lätt att hitta saker att driva med på riktigt där.

Och det, Oliviera, har du helt rätt i!
Jag bor också i området. Andra jag pratat med i området är rörande eniga med mej att det finns noll (0) igenkänningsfaktorer.
Det finns ju faktiskt saker man kunde driva med, men det har de totalt missat i sin strävan att försöka tala om för folk hur trendiga hipsters i SoFo bär sej åt.
Mina kusiner från liten ort i Dalarna kunde ganska snabbt sätta fingret på vad de kunde driva med oss för. Finns ju en del...
Det har inte progammakarna klarat av.
Citera
2014-03-11, 17:44
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Och det, Oliviera, har du helt rätt i!
Jag bor också i området. Andra jag pratat med i området är rörande eniga med mej att det finns noll (0) igenkänningsfaktorer.
Det finns ju faktiskt saker man kunde driva med, men det har de totalt missat i sin strävan att försöka tala om för folk hur trendiga hipsters i SoFo bär sej åt.
Mina kusiner från liten ort i Dalarna kunde ganska snabbt sätta fingret på vad de kunde driva med oss för. Finns ju en del...
Det har inte progammakarna klarat av.

Exempel?
Citera
2014-03-11, 18:22
Medlem
swimp78s avatar
Jag tror han tänker sig nåt mer "Partaj"-aktigt. Han vill nog att Humorn ska bestå av att en kille med mössa och roliga glasögon snubblar och ramlar på ändan. Eller att en hipster går på ett gym, men orkar bara ta 15 kg i bänkpress.

Sån "bra" hipstersatir tror jag hans kusiner från Dalarna skulle kunna komma med.
Citera
2014-03-12, 13:59
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag tror han tänker sig nåt mer "Partaj"-aktigt. Han vill nog att Humorn ska bestå av att en kille med mössa och roliga glasögon snubblar och ramlar på ändan. Eller att en hipster går på ett gym, men orkar bara ta 15 kg i bänkpress.

Sån "bra" hipstersatir tror jag hans kusiner från Dalarna skulle kunna komma med.

Eftersom jag skrattar av att bara läsa ditt inlägg skulle det kunna bli roligt.
Hipster som inte lyckas lyfta tyngder har de faktiskt haft.

Själv har jag bara sett de två första avsnitten jag vill inte uppmuntra kanal 5 att göra fler tv serier av den här typen. Och den är inte rolig.
Senast redigerad av Avsiktaren 2014-03-12 kl. 14:05.
Citera
2014-03-12, 16:34
Medlem
Fiskfjolls avatar
Kan bara tala för mig själv när jag säger att jag tyckte det var pinsamt. Riktig skitprogram med en dålig komiker (Björn Gustavsson)
Citera
2014-03-12, 16:55
Medlem
souvlaki6s avatar
SoFo är programmet för dem som anser att Portlandia är för mainstream. Inte konstigt att ingen förstår SoFo här på Flashback.
Citera
2014-03-12, 19:48
Moderator
Carlboms avatar
Kollar på serien endast för att få en glimt av Nours tuttar i olika tröjor. Hon verkar fan ha magnifika bröst.
Citera
2014-03-14, 16:38
Medlem
tomten_på_loftes avatar
Jag är lite intresserad av musiken/soundtracket, men hittar ingen sammanställning. Någon som kan dela med sig av namn på låtar de känner igen?
Citera
2014-03-15, 01:49
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Jag bor där så ja. Ser ingenting som är träffande. Det allra töntigaste är ju norrlänningen men han är ju lika klyschig som de andra rollfigurerna. Finns väl inte så värst många "ovanliga" caféer heller med bisarra kombinationer, men de som finns (Twang kanske?) är ju rätt coola och avslappnade. De flesta som har ställen där bryr ju sig inte om Sofo-köret utan det är ju mest en mediegrej.

Det jag gillar minst med området är att alla tycks sitta med macs och "jobba" på caféer och annat och att många där vill "synas men inte verka". Fast allt som man skulle kunna driva med där skulle kräva en mer subtil humor, men nu har man valt en påhittad karikatyr istället. Dessutom med odugliga skådespelare, om man nu ens ska kalla de inblandade för det.
Som gammal boende i området är jag också benägen att hålla med. Hipster-satir är en guldgruva om det utförs på rätt vis. Har iofs bara sett piloten men det kändes som att det räckte.
Citera
2014-03-30, 17:57
Medlem
Artreyaras avatar
Men hallå vad negativa ni är!
Jag har bott på Åsögatan i 3 år för 100 år sen, MEN det är som att komma tillbaka!!! Tycker de har lyckats super, dock är Isak för mycket, hälften hade räckt...blir bara pinsamt...för grovt.
Jag älskar Söder!!!!!
Citera
2014-03-31, 03:18
Medlem
Snobbs avatar
Jag har bott på söder tidigare (bor i en annan stadsdel nu) och till och med jag tycker att programmet suger. Det finns ingen humor what so ever! Fan, jag som hatar hipsters och har god erfarenhet av dem. Det krävs inte mycket för att få mig att skratta åt hipsters-sketcher! Snacka om bottennapp.
Citera
2014-04-27, 16:14
Medlem
Skrivbordslampas avatar
Gillar verkligen konceptet att en kanal faktiskt kan bygga en serie runt ett sånt här halvsmalt koncept, något som faktiskt är lite aktuellt och lokalt.

Utförandet är ju sådär men beundrar ändå att man försöker göra något lite mer annorlunda än en vanlig sitcom. Och resultatet är trots allt ändå klart bättre än vad en motsvarande svensk sitcom-satsning hade blivit.

Den blonda skådespelerskan har tyvärr det mest cringe-värdiga sättet att leverera repliker någonsin.
Varenda sak hon säger får mig att skruva på mig i stolen, det låter så galet forcerat och onaturligt.
Det är en extrem kontrast jämfört med Nour som känns väldigt naturlig och funkar kanon i sammanhanget. Hon är inte direkt rolig men känns trivsam och passar in bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in