Flashback bygger pepparkakshus!
2014-01-05, 19:56
Medlem
Tnkte ka till mykonos i mitten p juli fr att f en skn sol,bad,fest resa. 25 r gamla r vi. Hur r n nr det kommer till fest? vad r det fr snittlder dr borta? vad r det fr nationaliteter drborta? ska man bo p hotell eller hyra lgenhet,villa ?

tacksam fr all hjlp
Citera
2014-01-05, 20:56
Medlem
Mykonos r fett. Det finns en korvryttarvecka (typ bgvecka) s om ni r hetero kanske ni inte ska tajma in den. Annars r det toppklass p festande. Finns hur mycket som helst. ker ni mitten p juli r det hgssong och kommer vara KAOS! Kan nstan vara intill jobbigt mycket folk och mycket rj. Finns grymma strnder och grekland r runt 30-35 grader den perioden. Vattnet r varmt ocks. Kommer frmodligen vara relativt dryt och dlig matkvalitet som det generellt sett kan bli p grekiska turistar. Finns alla mjliga nationaliteter, mnga greker ker dit fr att festa&knarka&knulla sedan finns det alltid en del kndisar. Det r ven mnga italienare som ker dit annars ere vanliga skiten skandinaver, britter en del germaner osv...
Citera
2014-01-05, 22:09
Medlem
SirSaWas avatar
Min f.d. chef sa att dr bara var bgar p Mykonos. Varfr han berttade de fr mig, vet jag fortsatt inte idag.
Citera
2014-01-08, 16:43
Medlem
QueerSchilvias avatar
Mykonos som bgmekka dog i samband med AIDS-hysterin.
Nu r det mest kryssningsresenrer som gr vilse i grnderna i den vitkalkade staden.

Fr den som vill ha en naturupplevelse r Mykonos stendtt. Fr det r mest sten.

Hyr en bil, grna 4-hjuls driven, och ta dig till strnderna bortom turistfllorna. Paradise och Superparadise var tidigare strnder fr nakna bgar, men har nu tagits ver av ravedrogade fjortisar.

Mat kan vara dyrt, men missa inte smstllena som sljer Pita in Giros.
Citera
2015-06-30, 13:34
Medlem
Det finns bttre alternativ i den grekiska vrlden om man vill festa. Rhodos, Kreta eller Kos till exempel. Mykonos r vykortsvackert, dock ett bgmecka.
Citera
2019-08-03, 22:27
Medlem
Vad jag har frsttt s r Mykonos bgar, rika fransmn och italienare, ter igen bgar, rika atenare som r bgar osv... Dessutom s r allting svindyrt dr. Typ bara rikt hbtq-folk och s, rekommenderas inte. Om du vill ha fest s k istllet till Ios, inte alls lngt frn Mykonos heller, bara Naxos i mellan. Du kan ju annars alltid frflytta dig med ngon bt emellan Ios och Mykonos, tar inte mer n kanske max 1 timme, Blue star ferries r alltid bra
Citera
2019-08-11, 14:12
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internet471
Tnkte ka till mykonos i mitten p juli fr att f en skn sol,bad,fest resa. 25 r gamla r vi. Hur r n nr det kommer till fest? vad r det fr snittlder dr borta? vad r det fr nationaliteter drborta? ska man bo p hotell eller hyra lgenhet,villa ?

tacksam fr all hjlp
Nr det gller hotell s skulle jag aldrig sova en natt i deras sngar. Tnk att ligga och snusa dr tv bgar cklat sig natten innan

Hyra lgenhet r mitt rd.
Citera
Denna trd visas ven p Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2291819

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in