• 1
  • 2
2014-01-09, 15:32
Medlem
alroberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meinl
Börja att prata med henne i skolan istället för över Facebook/SMS/WhatsApp eller liknande, för att sedan utgå ifrån hur det går.
dock är det väll väldigt mer avspänt att kunna skriva sms och dylikt?

skönare att lära känna en person lite mer än att gå fram och prata och framkalla några extremt pinsamma tystnader?
Citera
2014-01-09, 15:34
Medlem
findusens avatar
nej alltså, jag skrev ett felpost. skrev något i stil med "man skiter inte där man äter" men orkade inte skriva en sådan kommentar. nu gör jag det iaf
Citera
2014-01-09, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengtsson199
Det känner jag att det skulle bli, eftersom att vi umgås ibland. Vi har gått på bio och stan osv, men det är ju självklart i en grupp

Okej jag känner det med! men det känns förfarande lite konstigt eftersom att vi knappt pratar eller hur man ska säga, självklart är jag med i konversationen! Men liksom jag snackar liksom inte med henne ensam och jag känner henne inte så bra!
Därför skulle det kännas ganska konstigt om jag bara skulle komma fram och prata med henne osv! om du förstår vad jag menar?

Så med andra ord, människor (framförallt tjejer) du inte känner så bra, kommer du aldrig lära känna?
Du behöver inte säga något magiskt, du kommer vara nervös ALLA gånger du går fram till någon brud du tycker verkar vara speciell.
Varför? Jo, för du är mänsklig.
Förvänta dig inget ifrån henne, ta steget och prata med henne, lär känna henne. Tjejer gillar (om inte älskar) sånt!
Börjar ni prata dessutom så kommer hon att prata tillbaks. Hon kommer fråga dig saker som du kan spela vidare på.

Jag säger kör för fan. Annars kommer du aldrig veta vad som kunde ha hänt!
Citera
2014-01-09, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alrobert

skönare att lära känna en person lite mer än att gå fram och prata och framkalla några extremt pinsamma tystnader?

Du tror inte bruden tycker det är minst lika "pinsamt"?
Jag tänkte exakt likadant förr, ack så jävla fel jag hade. Gör det ännu obekvämare för henne om det skulle uppstå. Låt henne säga något för att bryta tystnaden.
Citera
2014-01-09, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alrobert

Nu tycker jag snarare att det är tvärt om. Mer avspänt att lära känna någon genom att faktiskt prata med denne. Om intresse finns hos bägge parterna så ska det inte vara några problem att föra ett givande samtal. Om du dock märker att pinsamma tystnade är på ingång så är det bara att babbla på om något för att sedan ursäkta sig.
Senast redigerad av Meinl 2014-01-09 kl. 15:56.
Citera
2014-01-09, 15:49
Medlem
IHSVs avatar
Citat:
Har en tjej i klassen, som jag är ganska intresserad av eller vad man ska säga.
Ska man liksom försöka börja skriva med henne eller ska man bara skita it?
Eftersom att det kan bli ett pinsamt år framöver om det misslyckas. Sen tänker jag när/om man skriver kan det bli liksom pinsamt när man träffas i skolan osv.

Nå vad tycker ni ska man försöka haffa eller bara lägga ner och hitta nån annan?

Citat:
Ursprungligen postat av Authix
Adda på facebook och skriv till henne. Det blir inte pinsamt alls om hon inte skulle vilja något

Fan vad ni ungdomar är flata. "Adda på facebook", vad är det för trams? Kan du inte prata med henne? Eller vågar man inte sådant längre?
Citera
2014-01-09, 16:22
Medlem
fmlfmlfmls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmwhatyousay
Så med andra ord, människor (framförallt tjejer) du inte känner så bra, kommer du aldrig lära känna?
Du behöver inte säga något magiskt, du kommer vara nervös ALLA gånger du går fram till någon brud du tycker verkar vara speciell.
Varför? Jo, för du är mänsklig.
Förvänta dig inget ifrån henne, ta steget och prata med henne, lär känna henne. Tjejer gillar (om inte älskar) sånt!
Börjar ni prata dessutom så kommer hon att prata tillbaks. Hon kommer fråga dig saker som du kan spela vidare på.

Jag säger kör för fan. Annars kommer du aldrig veta vad som kunde ha hänt!

Kan inte hålla med dig mer, att höra att någon inte vågar är de värsta som finns..

Så Bengtsson199, prova att snacka med henne, fråga om ni kan göra nånting tillsammans fast utan ert gemensamma sällskap, worst case scenario så får du ett nej.
Citera
2014-01-09, 16:39
Medlem
Citat:
Har en tjej i klassen, som jag är ganska intresserad av eller vad man ska säga.
Ska man liksom försöka börja skriva med henne eller ska man bara skita it?
Eftersom att det kan bli ett pinsamt år framöver om det misslyckas. Sen tänker jag när/om man skriver kan det bli liksom pinsamt när man träffas i skolan osv.

Nå vad tycker ni ska man försöka haffa eller bara lägga ner och hitta nån annan?

Skippa facebook skiten ... Prata med henne i verkligheten du kommer inte att dö utav det fråga om hon vill göra någonting i helgen etc .. LOVAR att du är den enda som gjort det då och då har du gjort nånting unikt du har nämligen kommunicerat med en brud IRL dina klasskompisar kommer tycka att du är så jävla cool.. Vill du veta vad som händer när man raggar på facebook(loser metoden) kommer bli en jävla pinsam tystnad när du träffar henne utanför datorn och ni kommer inte ha nånting att prata om eftersom ni redan pratat om allt möjligt .
Citera
2014-01-10, 02:15
Medlem
Vilken klass/hur gammal är du?
Citera
2014-01-10, 23:53
Medlem
Har själv varit i samma sits, det bästa du kan göra är att försöka nå henne i skolan, genom att prata med henne då. Eftersom genom bara skriva med henne kan vara väldigt stelt under skoltid efter gårdagens konversation. Sen beror det väldigt mycket hur du är som person social, blyg, ful, eller omtyckt. Mitt tips, börja snacka med henne under skoltid, att jobba tillsammans under lektionerna är en plöjd motorväg. Juste, hur gammal äru förresten?

Good luck!
Citera
2014-02-08, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunthergub
Har själv varit i samma sits, det bästa du kan göra är att försöka nå henne i skolan, genom att prata med henne då. Eftersom genom bara skriva med henne kan vara väldigt stelt under skoltid efter gårdagens konversation. Sen beror det väldigt mycket hur du är som person social, blyg, ful, eller omtyckt. Mitt tips, börja snacka med henne under skoltid, att jobba tillsammans under lektionerna är en plöjd motorväg. Juste, hur gammal äru förresten?

Good luck!
lite sent ute men är 19, går i 3:an alltså
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här