Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-16, 16:42
Medlem
schlafhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bennystraffspark
Har nu testat Balsamico, Salt&Peppar frn OLW och finner dessa vldigt goda. Ifall du gillar Salt och vinger smak p chips lr du uppskatta Balsamico smaken, vldigt lik men kryddigare.
Tack fr tipset. Ska definitivt testas!
Citera
2017-04-16, 17:37
Medlem
carminaburanas avatar
Jag hatar att det bara sljs 275g psar i de vanliga ffrerna. Rcker gott och vl med 125 eller 150
Citera
2017-04-16, 23:11
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Jag hatar att det bara sljs 275g psar i de vanliga ffrerna. Rcker gott och vl med 125 eller 150

Str mig ocks p det. Nr jag var yngre och man delade en pse chips var standard 200g. Sen sprade storleken ur. Nu mste man handla chips av lite mer udda sorter och/eller fabrikat fr att det ska finnas mindre psar. Jag tycker att 150g r rtt lagom generellt. Sen kan man frsts tycka att det r barnsligt att inte kunna ta en halv vanlig pse, men fr mig funkar inte riktigt det utan jag brukar i regel klmma i mig hela... Om inte omedelbart s dagen efter eller s.
Citera
2017-04-16, 23:18
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Str mig ocks p det. Nr jag var yngre och man delade en pse chips var standard 200g. Sen sprade storleken ur. Nu mste man handla chips av lite mer udda sorter och/eller fabrikat fr att det ska finnas mindre psar. Jag tycker att 150g r rtt lagom generellt. Sen kan man frsts tycka att det r barnsligt att inte kunna ta en halv vanlig pse, men fr mig funkar inte riktigt det utan jag brukar i regel klmma i mig hela... Om inte omedelbart s dagen efter eller s.

Precis. De bsta chipspsarna r det dr man nskar att man hade en handfull till av, men med 275 g psarna s ter man ju dem tills man slnger sista nven. De enda stllen jag sett med 100g r udda butiker. 7/11 hade dem innan med.
Citera
2017-04-17, 08:40
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Det r faktiskt en stor anledning till att jag i princip slutat ta chips, det r helt enkelt fr mycket i varje pse. Visst att man borde ha sjlvdiciplin nog att sluta men jag brukar hlla upp i en skl och d gr psen t oavsett innehll. Med s mycket i som 275 blir det fr mycket och man mr nstan illa eftert.

Med 150 i blir det alldeles lagom, d smakar det gott hela vgen och det r lagom mycket.
Citera
2017-04-17, 09:10
Medlem
fjolla666s avatar
Sjlv har jag disciplinen att kunna lgga av efter en halv pse.
Och s har jag hlften kvar till nsta gng jag r sugen p chips.
Aprop mindre psar s brukar mackar ha 200 grammare. Dock till samma pris som 300g p livsmedelsbutiker.
Citera
2017-04-17, 09:31
Medlem
maxorrs avatar
Skippa middagen, kka chips r ju en id, man ska va hungrig nr man ter chips
Sen om man inte rr p sig r en annan sak
Citera
2017-04-20, 21:19
Medlem
Balsamico Salt och Peppar frn OLW var underbara..! Vldigt pepparstarka dock, det brnde rejlt i munnen efter ett tag. Kommer kpa igen.
Citera
2017-04-21, 17:22
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buranshe
Balsamico Salt och Peppar frn OLW var underbara..! Vldigt pepparstarka dock, det brnde rejlt i munnen efter ett tag. Kommer kpa igen.

Lika vidriga som alla andra svenssonschips. Blir till en cklig massa s fort man stoppar dem i munnen. 5% balsam vinger smak och resten peppar. Slngde 2/3 av psen.
Citera
2017-04-21, 17:58
Medlem
swebarbs avatar
Citat:

trams, rkna hur mycket luft det r i psarna ? har inget emot det, kolla i usa d dr har dom stora psar chips.. Och man mste vl nd inte ta upp psen direkt? sllan jag gr halva kan ltt vara kvar.
Citera
2017-04-21, 19:12
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
trams, rkna hur mycket luft det r i psarna ? har inget emot det, kolla i usa d dr har dom stora psar chips.. Och man mste vl nd inte ta upp psen direkt? sllan jag gr halva kan ltt vara kvar.

Dom vger ju fr Fan inte luften. 275 g r 275 g. Jag har bott i USA. Deras chipspsar r inte enorma. Vad Fan har deras chipspsar med vra att gra frresten? Och vad har hur du ter dina chips med hur jag ter lina att gra? Skitinlgg.
Citera
2017-04-25, 00:10
Medlem
snillet_1s avatar
Kpt ett par rr Pringles Sourcream & Onion de senaste veckorna dr det str att det r en, frschare smak eller liknande precis under locket p rret. Saken r den att jag inte alls uppskattar smaken! Kemiskt p ngot vis. En oklar smak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in