2014-01-13, 18:31
Medlem
Pastejankas avatar
Har kollat runt lite p forumet hr men hittar ingen trd som liknar mitt problem s ngot moderator fr flytta/stnga denna trd ifall det skulle finnas en som rr mitt problem!

Allts, jag har en Imac 27" ifrn 2011 med thunderbolt, och en Hp W2207H skrm som jag hade tnkt att anvnda ihop, men NEJ! detta fungerade inte alls som jag hade planerat. Nu har jag suttit och krigat i flera timmar med detta och tnkte ifall ngon hr vet vad som kan vara fel.

S hr gr ett typiskt krig till mellan Pastejankan och hans djvulsdyrkande Imac.

Jag kopplar in min Mini display till hdmi adapter i ett thunderbolt uttag.
Imacen blinkar till i vanlig ordning, och nu kommer det mystiska!!! min Hp skrm blinkar till i 1 sekund, s jag precis hinner se min bakgrundsbild, sedan blir Hp skrmen helt svart och stnger av sig sjlv.

Hp skrmen fungerar utmrkt med min Macbook pro ifrn 2010, men inte med min Imac. Har ven testat min systers Macbook pro ifrn 2012 ven dr s r det problem med skrmen!

//Pastejanka
Citera
2014-01-13, 19:25
Medlem
Skullheads avatar
Kp en Mac sger dom, allt bara funkar

Det lter som problem med drivrutiner, hade liknande problem med min PC till tv, uppdaterade drivrutiner till grafikkortet s var det lst
Citera
2014-01-13, 19:49
Medlem
Pastejankas avatar
Lste sig faktiskt! Kpte en Mini display till Vga.
Citera
2014-01-13, 23:24
Medlem
omjagvarenturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastejanka
Har kollat runt lite p forumet hr men hittar ingen trd som liknar mitt problem s ngot moderator fr flytta/stnga denna trd ifall det skulle finnas en som rr mitt problem!

Allts, jag har en Imac 27" ifrn 2011 med thunderbolt, och en Hp W2207H skrm som jag hade tnkt att anvnda ihop, men NEJ! detta fungerade inte alls som jag hade planerat. Nu har jag suttit och krigat i flera timmar med detta och tnkte ifall ngon hr vet vad som kan vara fel.

S hr gr ett typiskt krig till mellan Pastejankan och hans djvulsdyrkande Imac.

Jag kopplar in min Mini display till hdmi adapter i ett thunderbolt uttag.
Imacen blinkar till i vanlig ordning, och nu kommer det mystiska!!! min Hp skrm blinkar till i 1 sekund, s jag precis hinner se min bakgrundsbild, sedan blir Hp skrmen helt svart och stnger av sig sjlv.

Hp skrmen fungerar utmrkt med min Macbook pro ifrn 2010, men inte med min Imac. Har ven testat min systers Macbook pro ifrn 2012 ven dr s r det problem med skrmen!

//Pastejanka

Kolla om det finns ett liknande uttag, men som r mrkt med displayport symbolen.
Senast redigerad av omjagvarenturk 2014-01-13 kl. 23:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in