2025-01-22, 08:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Alla dessa regleringar inom EU, och alla idiotiska lagar och all onödig krångel-byråkrati är naturligtvis bara för att tvinga in länderna i en federation! Ju mer vi följer lagarna, vilket vi måste, desto närmre kommer vi federationen. Denna enorma byråkrati har också gjort att vi hamnat rejält på efterkälken ekonomiskt jämfört med USA.

Jag röstar på Swexit!
Det finns ingen anledning att vara ansluten till EU:s sjunkande skepp. Hoppa av!

Du har naturligtvis rätt, den Amerikanska federationen borde splittras upp, så att alla delstaterna blir fria länder utan överstatlig adminoistration
Citera
2025-01-22, 21:40
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Du har naturligtvis rätt, den Amerikanska federationen borde splittras upp, så att alla delstaterna blir fria länder utan överstatlig adminoistration

??
Jag talar om EU. Inte USA. I USA fungerar det med en federation.
Citera
2025-01-26, 10:47
Medlem
Citat:
??
Jag talar om EU. Inte USA. I USA fungerar det med en federation.

Rasisterna och fascisterna i EU arbetar med en federation av EU? Federation ersätter demokrati?
Citera
2025-01-26, 12:37
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6999
Rasisterna och fascisterna i EU arbetar med en federation av EU? Federation ersätter demokrati?

Vad har rasister och fascister med EU att göra?? Är du full?

Jag tycker vi ska lämna EU!
Läs mitt första inlägg en gång till.
Citera
2025-01-26, 16:28
Medlem
Citat:
Vad har rasister och fascister med EU att göra?? Är du full?

Rasister och fascister är konservativa de är kapitalism de tycker rika före fattiga.

Kapitalism är större än kommunism i EU.
Citera
2025-01-26, 19:20
Medlem
Konservatism, kapitalism, liberalism, alternativ höger, nationalism kända namn för rasism.

Konservatism, kapitalism, nationalism, högerpopulister kända namn för fascism.
Citera
2025-01-27, 14:10
Medlem
håller eu att ta död på företagandet inom EU?

https://www.tn.se/naringsliv/41072/c...-ditt-foretag/

CSRD, CSDDD, ETS och CBAM – känns det förvirrande? När EU nu ökar takten i klimatomställningen väntar en rad nya regler för företag. Trots löften om förenklingar har EU infört 13 000 nya regler på fem år, och allt fler larmar om att Europas konkurrenskraft hotas. ”Det finns förslag som har passerat utan att man gjort en konsekvensbedömning”, säger Christina Fors på Näringslivets regelnämnd till TN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in