Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-09, 11:56
  #2725
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightLion
Sverige skall göra si och så, men finns det något positivt med EU förutom dom bistånd vi får betala till fattiga länder? Dom hjälper folks liv åtminstone.

Svenska politiker skall inte vara rädda för EU, eu är ingenting farligt mot Sverige. När skall politikerna sätta foten och minska invandringen till Sverige, och även andra saker som faktiskt gynnar Sverige som land?

Invandringen har ju redan minskat väldigt kraftigt. Var ju 160.000 som kom för några år sedan, på ett år. Tio gånger färre ska komma i år, 16.000. Sen har ju Moderaterna som mål att det ska vara EUs minimum, dvs 5.000 på ett år.

I övrigt håller jag med om att Sverige inte har några särskilda fördelar av att vara med i EU. Vi betalar mest, och tar emot kritik och direktiv.

Det skulle vara bäst för oss att gå ur EU, sannolikt.
Citera
2023-08-09, 11:58
  #2726
Avstängd
NightLions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Invandringen har ju redan minskat väldigt kraftigt. Var ju 160.000 som kom för några år sedan, på ett år. Tio gånger färre ska komma i år, 16.000. Sen har ju Moderaterna som mål att det ska vara EUs minimum, dvs 5.000 på ett år.

Detta är på grund av flashback forum, jag och många andra här klagar på invandringen hela tiden och den minskas således därefter.

Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
I övrigt håller jag med om att Sverige inte har några särskilda fördelar av att vara med i EU. Vi betalar mest, och tar emot kritik och direktiv.

Det skulle vara bäst för oss att gå ur EU, sannolikt.

Bara det inte blir krig mot oss då.
Citera
2023-08-09, 12:06
  #2727
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Invandringen har ju redan minskat väldigt kraftigt. Var ju 160.000 som kom för några år sedan, på ett år. Tio gånger färre ska komma i år, 16.000. Sen har ju Moderaterna som mål att det ska vara EUs minimum, dvs 5.000 på ett år.

I övrigt håller jag med om att Sverige inte har några särskilda fördelar av att vara med i EU. Vi betalar mest, och tar emot kritik och direktiv.

Det skulle vara bäst för oss att gå ur EU, sannolikt.

Fel, de siffror du tänker på gäller enbart asyl, nu kommer det anhöriga till de som fått asyl. Totalsiffran ligger drygt 100.000 förra året och samma takt första halvåret i år.
Citera
2023-08-09, 12:08
  #2728
Medlem
fellowvessels avatar
I nutid är EU totalt poänglöst men om 50 år vet man inte hur landet ligger, Sverige kanske invaderar Norge et cetera världsläget kan vara helt förändrat. EU var ett sätt att förbrödra & organisera sedan blev det till för de som jobbar inom administrationen, de är en överklass ihop med politiker & byråkrater på sidan om överklassen & företag. Hade vart bättre om FN var starkare istället.
Citera
2023-08-09, 12:15
  #2729
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
Fel, de siffror du tänker på gäller enbart asyl, nu kommer det anhöriga till de som fått asyl. Totalsiffran ligger drygt 100.000 förra året och samma takt första halvåret i år.

Jo jo men ju färre som söker asyl varje år, desto färre anhöriga/total osv blir det ju, med tiden. Aja det var inte den huvudsakliga frågan, som var EU, så jag lämnar det.
Citera
2023-08-09, 12:19
  #2730
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Invandringen har ju redan minskat väldigt kraftigt. Var ju 160.000 som kom för några år sedan, på ett år. Tio gånger färre ska komma i år, 16.000. Sen har ju Moderaterna som mål att det ska vara EUs minimum, dvs 5.000 på ett år.

I övrigt håller jag med om att Sverige inte har några särskilda fördelar av att vara med i EU. Vi betalar mest, och tar emot kritik och direktiv.

Det skulle vara bäst för oss att gå ur EU, sannolikt.
Det gäller ju att studera prognoserna och att vara ärlig även om man, som du, tycker att alla oavsett härkomst har rätt att försörjas av skattemedel i vårt land.

Beviljade uppehållstillstånd januari-juli 2023:
Anknytning 14 298
Asyl inklusive sökande enligt massflyktsdirektivet 11 095

Verkställighetshinder 683

EU/EES 3 720
Studier 9 862
Arbete 24 599

16000 har som du kan se passerats redan under juli då 25393 + 683 personer fick uppehållstillstånd på grund av anknytning eller asyl och en mycket liten del av dessa var ukrainare, som inte verkar trivas i den humanitära stormakten. Det lär ju bli minst lika många till innan året är slut, uppåt 60000 alltså, i bästa fall, i sämsta fall uppåt 100000.

2015 var ett extremt år då säkringsskåpet exploderade hos västeuropas samtliga ledare anförda av den barnlösa führerin Merkel som ville bli alla blattars mys-mutti. Dessutom kan man ifrågasätta hur många av dem som fått uppehållstillstånd av andra skäl som egentligen är berättigade att vara här då de varken kommer att studera eller arbeta med något nyttigt, utan kommer att gå på bidrag eller jobba svart - och EU/EES, hur många zigenare med åldringsrån som levebröd finns det i den gruppen?

https://www.migrationsverket.se/Om-M...versikter.html
__________________
Senast redigerad av chingale 2023-08-09 kl. 12:20. Anledning: felstavning
Citera
2023-08-09, 12:19
  #2731
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Läs på lite om vad EU faktiskt gör/innebär/betyder.
Sådana här svammeltrådar är fan helt värdelösa.

Tänk om folk kunnat läst den här tråden innan dom röstade 1994? Jag röstade nej såklart. Det EU gör/innebär/betyder idag skulle inte folk trott på på den tiden. Folk skulle blivit anklagade för och vara konspirationsteoretiker. Och anses behöva hjälp. Experthjälp.

På den tiden så sympatiserade jag med Miljöpartiet, Vänsterpartiet och många sossar i EU frågan.

Ett enkelt val. NEJ !!!
__________________
Senast redigerad av PingPongZong 2023-08-09 kl. 12:32.
Citera
2023-08-09, 12:24
  #2732
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightLion
Jag vill också kritisera EU.. Vad är fel med det?

Det är väl en gammal gubbe det där. Men gamla vänstern ville göra väpnad revolution mot EU.

Minns Göteborgskravallerna NightLion. Skotten i Göteborg 2001. Lite flashback till Ådalen 1931.
Citera
2023-08-09, 12:36
  #2733
Medlem
CardiganDuffypoffs avatar
Eu är mer förlust för oss än vad vi tjänar på det... Vi bör påbörja att lämna det överstatliga myndigheten.
Citera
2023-08-09, 13:25
  #2734
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Tråd inklistrad.

Mod.
Citera
2023-08-09, 20:11
  #2735
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CardiganDuffypoff
Eu är mer förlust för oss än vad vi tjänar på det... Vi bör påbörja att lämna det överstatliga myndigheten.

Ja! Och det genast!
Citera
2023-08-26, 20:14
  #2736
Medlem
Vad är fördelen med att vara med i EU? (Israel verkar ha det bättre?)

Vad är egentligen fördelen med att vara med i EU? Judarna verkar ha det mycket bättre enligt mig.
Dom får bo i europa ändå och kontrollera allt som sägs i media, bestämma vilka vi ska kriga emot och vi ska bara vara tysta pga. förintelsen samtidigt som Israel inte släpper in en enda invandrare och deras polis/militär får skjuta ihjäl araber till och med bomba dom utan att någon ställer en kritisk fråga?

Vad är egentligen fördelen med EU för medlemsländerna? Vi borde gå ur EU och bli mer självständiga som Israel!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback