Problem som gnager på mig och tänkte be Flashbacks samlade relationsexperter om hjälp.
Jag. Skild sedan länge. Medelålders. Singel. Framgångsrik i karriären (vad nu det är värt) och ser rätt välbehållen ut.
Hon. Ung kvinna. Rasande vacker. Intelligent. Tror mycket om sig själv. Skulle nog beskrivas som nån med skinn på näsan.
Situation. Lärt känna varandra och är överens om det mesta. Jag har hjälpt henne en hel del med praktiskt strul. (Jag vet, dåligt move men visste inte då att jag skulle fatta tycke för henne).
Efter att allt var ordnat bjöd jag ut henne på en uppenbar dejt. Hon tackade rakt av nej med ett "nej, du har fattat fel, jag har inga såna känslor för dig. " bittert, och jag antog att tåget hade gått för gott.
Nu har hon dock hört av sig igen. Lite vanligt snack via mess å mail. Jag har svarat och vi skickar varandra nån kort hälsning kanske en gång i veckan. Inget alls "laddat".
Era råd? Bara bekräftelse? Vill ärligt vara kompis men inget mer? Finns det nån chans? Tja, hit me med er vishet.