Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-14, 23:57
Medlem
HerrPs avatar
Problem som gnager på mig och tänkte be Flashbacks samlade relationsexperter om hjälp.

Jag. Skild sedan länge. Medelålders. Singel. Framgångsrik i karriären (vad nu det är värt) och ser rätt välbehållen ut.

Hon. Ung kvinna. Rasande vacker. Intelligent. Tror mycket om sig själv. Skulle nog beskrivas som nån med skinn på näsan.

Situation. Lärt känna varandra och är överens om det mesta. Jag har hjälpt henne en hel del med praktiskt strul. (Jag vet, dåligt move men visste inte då att jag skulle fatta tycke för henne).

Efter att allt var ordnat bjöd jag ut henne på en uppenbar dejt. Hon tackade rakt av nej med ett "nej, du har fattat fel, jag har inga såna känslor för dig. " bittert, och jag antog att tåget hade gått för gott.

Nu har hon dock hört av sig igen. Lite vanligt snack via mess å mail. Jag har svarat och vi skickar varandra nån kort hälsning kanske en gång i veckan. Inget alls "laddat".

Era råd? Bara bekräftelse? Vill ärligt vara kompis men inget mer? Finns det nån chans? Tja, hit me med er vishet.
Citera
2014-01-15, 00:03
Medlem
Hon vill nog bara ha kvar dig i vänskapskretsen. Men tycker endå att du kan lägga upp något bra erbjudande till henne. "Tänkte ta det lungt i helgen och softa med lite film mys. har du inget för dig är du välkommen" Du får antagligen ett nej. Men fortsätt lägga in lite erbjudanden med jämna mellanrum och känn på läget lite.
Citera
2014-01-15, 00:21
Medlem
Hon vill väl ha hjälp med något mer. Du är en åsna och blir utnyttjad.
Fis henne i ansiktet och gå vidare.
Citera
2014-01-15, 00:27
Medlem
Fjodorovs avatar
Hade aldrig hänt om du hade varit ärlig med dina intentioner från början, nu utnyttjar hon förmodligen dig utan att du får någonting utav det.

Vill du seriöst vara vän med henne, så håll kontakten annars skit i det.
Citera
2014-01-15, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Hon vill nog bara ha kvar dig i vänskapskretsen. Men tycker endå att du kan lägga upp något bra erbjudande till henne. "Tänkte ta det lungt i helgen och softa med lite film mys. har du inget för dig är du välkommen" Du får antagligen ett nej. Men fortsätt lägga in lite erbjudanden med jämna mellanrum och känn på läget lite.
Antagligen det besta du kan gora, hon har redan sagt rakt ut att hon inte har kanslor for dig.
Antar att det ar hennes satt att inte fa skuldkanslor ifall hon utnyttjar dig, "Har ju redan sagt att jag inte har kanslor for han, sa han vet ju hur det ligger till".
Citera
2014-01-15, 07:47
Medlem
H1ONEs avatar
"Jag. Skild sedan länge. Medelålders. Singel. Framgångsrik i karriären (vad nu det är värt) och ser rätt välbehållen ut." Du beskriver dig själv eller dörrmattan? En dörrmatta har mer personlighet. Du har inte uppgett någon egenskap som kan ge antydan till någon form av personlighet. "Framgångsrik karriär" och? Adolf Hitler hade framgångsrik karriär fram till 1943.

Du har inte blivit friendzonad, tjejen har redan sagt nej men du vill vara kvar och göra hennes en massa tjänster och hoppas att på det sättet kunna utpressa henne på lite fitta.

Ifall du är ute efter en partner som ska hålla lång tid, så tycker jag att du ska investera en enorm del på att utveckla ditt inre, som jag bara kan anta att du skitit i för att du varit så upptagen med att jaga din "framgångsrika karriär".

Lycka till!
Citera
2014-01-15, 08:44
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Beskrivningen av din situation är högst vinklad från din sida varpå FB's expertpanel inte får någon vidare inblick i situationen. Jag föreslår att låter någon du av oss FB:are följa med på en date för att få en lite mer objektiv syn av det hela, alternativt kan du ju sätta någon live-cam. Vad tros om detta?
Citera
2014-01-15, 09:53
Medlem
HerrPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Beskrivningen av din situation är högst vinklad från din sida varpå FB's expertpanel inte får någon vidare inblick i situationen. Jag föreslår att låter någon du av oss FB:are följa med på en date för att få en lite mer objektiv syn av det hela, alternativt kan du ju sätta någon live-cam. Vad tros om detta?

hahahaha! sure deal. skall bara hitta nått sorts fält vi kan träffas på, ser att det är 25 000 pers inloggade nu
Citera
2014-01-15, 09:57
Medlem
HerrPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Hon vill väl ha hjälp med något mer. Du är en åsna och blir utnyttjad.
Fis henne i ansiktet och gå vidare.

Med undantag av den sista meningen så stämmer nog det här rätt bra. Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in