Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-15, 12:51
Medlem
Hej Fb!

I går var det en dag att fira med sista tentamen för ett tag framöver, resultat blev intagande av både en och annan öl och grogg. Detta följdes upp med en utgång i vanlig maner. Under kvällen träffa man en fager och vacker dam. Som en vis karl såg man tag att hugga tag i denna dams nummer, allt gott! I fyllan och villan försvann vi både.

När jag vidare i morse vaknade och överlevde ångesten från gårdagen beslutar jag mig att leta fram telefonen och höra av mig till denna fagra dam, till min stora förtvivlan hade både jag och denna dam missat att det fattas en siffra i detta nummer, samtidigt som fylle jag:et inte såg till att införskaffa mer än hennes förnamn.

Så nu till min fråga, finns det något lättare sätt att försöka finna denna dams nummer än att sätta sig ned på eniro och försöka lägga till en siffra lite random och hoppas på att man till slut lyckas finna rätt nummer.

Snälla Fb låt mig fina denna fagra dam!
Citera
2014-01-15, 12:56
Medlem
Utan att ha få sett numret så känns det inte som det finns så mycket att gå på här.
Du kanske kan skicka numret så att vi tillsammans kan försöka luska fram vem denna dam är?
Citera
2014-01-15, 12:58
Medlem
cmc.88s avatar
som å hitta nålen i en höstack låter de som :P lycka till
Citera
2014-01-15, 13:00
Medlem
Saknar det bara en siffra finns det ju 9 alternativ. Är ju inte så värst jobbigt att ta reda på.
Citera
2014-01-15, 13:14
Medlem
dismembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victus
Saknar det bara en siffra finns det ju 9 alternativ. Är ju inte så värst jobbigt att ta reda på.

Och var i telenr hade du tänkt att placera den siffran? mitt i eller sist kanske?

Helt plötsligt blev det betydligt fler kombinationer än 9+0.
Citera
2014-01-15, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Victus

Nja stämmer ju inte helt och hållet är ju inte säker på vart i numret en siffra fattats, så matematiken säger att det finns ett hundra tal olika lösningar.
Citera
2014-01-15, 13:19
Medlem
asdyaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dismember
Och var i telenr hade du tänkt att placera den siffran? mitt i eller sist kanske?

Helt plötsligt blev det betydligt fler kombinationer än 9+0.

Fast så många kombinationer blir det ju ändå inte, om man antar att resten av siffrorna har hamnat på rätt plats. Sen kan man ju kolla upp samtliga nummer på internet och se vad innehavaren heter i förnamn, de nummer som ej går att hitta ringer man upp istället.

Borde gå på en eftermiddag.
Citera
2014-01-15, 13:22
Medlem
Löst!

En gammal god vän skapa ett skript som ändra siffrorna och gjorde en sökning på hitta.

Resultera i ett tjugotal nummer med vara tre har rätt förnamn iaf!

Då blir det helt enkelt bara att stalka på Facebook och busringa lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in