2014-01-15, 22:22
Medlem
Hej, jag har ftt tag i en svart MacBook frn 2006. Nu r det s att jag har en SSD (Kingston V300) som jag hade tnkt att anvnda. Jag har satt i disken och frsker installera OSX 10.6 frn en extern hrddisk men datorn vill inte hitta SSDn? Finns det ngra begrnsningar p moderkortet s att den inte kan lsa SSDn? Vad r problemet annars?
Sata 3 r ju baktkompatibelt till Sata 1 som jag har frsttt det.
Luddig beskrivning. Hoppas ni frstr.

Tack p frhand.
Citera
2014-01-16, 17:24
Medlem
Timjan256s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zundin
Hej, jag har ftt tag i en svart MacBook frn 2006. Nu r det s att jag har en SSD (Kingston V300) som jag hade tnkt att anvnda. Jag har satt i disken och frsker installera OSX 10.6 frn en extern hrddisk men datorn vill inte hitta SSDn? Finns det ngra begrnsningar p moderkortet s att den inte kan lsa SSDn? Vad r problemet annars?
Sata 3 r ju baktkompatibelt till Sata 1 som jag har frsttt det.
Luddig beskrivning. Hoppas ni frstr.

Tack p frhand.

Vad har du fr filsystem p SSD:n?
Citera
2014-01-16, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timjan256
Vad har du fr filsystem p SSD:n?

Inte en aning faktiskt. Vilken ska jag ha om man sger s istllet?
Citera
2014-01-16, 19:48
Medlem
SirKnasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zundin
Inte en aning faktiskt. Vilken ska jag ha om man sger s istllet?
Du har med andra ord inte partionerat SSD:n innan du frsker installera OS X p den? Inte s konstigt att ingen partion hittas att kunna installeras p.
Starta skivverktyget frn verktygsmenyn och partionera disken innan du gr vidare med installationen av OS X.
Mac OS Extended journalfrd som filsystem och GUID som partionskarta ska du anvnda.
Citera
2014-01-17, 11:28
Medlem
Timjan256s avatar
Japp, operativsystemet MacOSX kan bara anvnda sig av Mac OS Extended journalfrd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in