2014-01-22, 17:33
Medlem
Tjena flashbackare. Har varit snusfri i cirka 1,5 mnad men knner fortfarande suget efter snus.. Tnker p det varje dag, det enda som hller mig borta ifrn snus r att tandkttet blir helt frstrt och att man kan f cancer..

Vill inte brja rka fr att dmpa besvren eftersom att det luktar skit och smakar skit.

Har ni ngra tips p hur jag kan dmpa mitt sug efter snus. Om jag nu skulle brja vilket snus skulle vara "bst" fr hlsan?
Citera
2014-01-22, 17:34
Medlem
Exitoz123s avatar
Kan ju ha ngot under lppen som russin eller ngot.
Citera
2014-01-22, 17:39
Medlem
Repeatzs avatar
Nr jag blir utan snus nr jag r hemma, brukar jag frst f panik, kallsvettningar och allt det dr. Sen samlar jag mig och blter ner en bit hushllspapper och stoppar in under lppen! Brukar hmma suger iaf 30 minuter! Ngon permanent lsning vet jag dock inte.. Onico eller catch r inget alternativ? Frstr ju fortfarande tandkttet dock
Citera
2014-01-22, 17:52
Medlem
Avsmugens avatar
Frstr tandkttet? Cancer? Jag har snusat i sex r och mitt tandktt mr finemang. Angende cancer s finns det ingen forskning som tyder p att snus orsakar cancer.

Men fr att svara p topic s har jag de gnger jag varit utan snus frskt dmpa suget medelst hushllspapper uppknusslat i kften samt kopisa mngder kaffer. Det fungerar en stund. Har du redan klarat dig utan i en och en halv mnad s r det bara att fortstta som du gjort hittills.
Citera
2014-01-22, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avsmugen
Frstr tandkttet? Cancer? Jag har snusat i sex r och mitt tandktt mr finemang. Angende cancer s finns det ingen forskning som tyder p att snus orsakar cancer.

Men fr att svara p topic s har jag de gnger jag varit utan snus frskt dmpa suget medelst hushllspapper uppknusslat i kften samt kopisa mngder kaffer. Det fungerar en stund. Har du redan klarat dig utan i en och en halv mnad s r det bara att fortstta som du gjort hittills.

Det r jtte svrt.. det r riktigt Nice att stoppa upp en snus under lppen, vill brja igen men r rdd..
Citera
2014-01-22, 18:12
Medlem
PilsnerPers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitaa
Det r jtte svrt.. det r riktigt Nice att stoppa upp en snus under lppen, vill brja igen men r rdd..

Vad r du rdd fr? Man var tvungen att ta bort den gamla texten om att snus orsakade cancer som fanns under dosan, d det inte finns ngra bevis p detta. Tandkttet blir frstrt? Aldrig haft problem med detta, lgg in snuset p andra tandkttssidan.
Citera
2014-01-22, 18:24
Medlem
berra17s avatar
prova onico elr vad det heter, kns tydligen exakt som en riktig prilla frutom tobaken
Citera
2014-01-22, 18:40
Medlem
BerraBes avatar
KP ETT STYCKE INGEFRA (EN ROT)!!!
Det r skit billigt och svider som fan, riktigt skn knsla!
Citera
2014-01-22, 19:16
Medlem
abrahamsons avatar
Kp inte Onico eller Kickup, det r lika dyrt och det hjlper dig inte att sluta snusa.
Sluta snusa, eller fortstt kp snus. Det dr med "hlsan", s skulle jag rekommendera att kpa vitportion, bttre fr tnder och tandktt.
Citera
2014-01-22, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abrahamson
Kp inte Onico eller Kickup, det r lika dyrt och det hjlper dig inte att sluta snusa.
Sluta snusa, eller fortstt kp snus. Det dr med "hlsan", s skulle jag rekommendera att kpa vitportion, bttre fr tnder och tandktt.

Nej. Torra vitportioner sliter mer n saftiga originalportioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in