• 1
  • 2
2007-12-12, 21:43
Bannlyst
Rolf Rahm, en f.d mycket stor porrdistrubitr, hade stort lager nra Karlaplan / Bokcenter, gav ven ut tidningev VULGO, mycket frck tidning men krringar och ja mycket Vulgo. Lnade ofta ut pengar till den ldre Milton infr tryckning av nya nummer av Private. Senast knd som fastighetsgaren som hyrde ut ett garage p sder till Bandidos utan att veta om det, han gick ner och slngde ut killarna som flyttade inom en vecka, d var han nrmare 70+

*
Citera
2007-12-12, 22:22
Medlem
"Nakenfilms" regissren Eugen Vhrmann kommer alltid i mina gon vara kungen! gde bland annat den klassiska biografen fenix. vet dock inte om han dog fattig eller rik
Citera
2007-12-15, 00:38
Medlem
Diztortions avatar
Vem gav ut ERO d? Om ngon minns den tidningen, ganska grov och udda fr sin tid.
Citera
2020-10-21, 15:28
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diztortion
Vem gav ut ERO d? Om ngon minns den tidningen, ganska grov och udda fr sin tid.

*bump*

Ero skall ha getts ut av Private.

Curth Hson var fre Milton; han gav ut den frsta p-tidningen redan 1953 och det var Piff. Hsons mest framgngsrika tidskrift hette faktiskt Veckans Brott - en titel som recyklats och numer r ett tvprogram.
Senast redigerad av Eastmancolor 2020-10-21 kl. 15:45.
Citera
2020-10-25, 09:46
Medlem
ERO hanterades av Bok-Center AB i Stockholm, Box 2030, och det var inte samma adress som Private anvnde sig av vilket kanske inte behver betyda s mycket. Om inte annat s knns ju materialet och layouten minst sagt pverkad av Private och Pirate.

Jag tror ERO frskte gra en grej av att hela redaktionen bestod av kvinnor. Ansvarig utgivare var Yvonne Aspegrd som ven var modell i tidningen. Jag antar att just ansvarig utgivare r ett av de svrare namnen att fejka men hon kan ju varit mlvakt.

Samma redaktion gav ngot r senare ven ut tidningen "Fifteen" med ett innehll som skulle tilltala mn som gillade yngre tjejer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in