Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-27, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Ingen blir omyndigförklarad sen 1989. Så den här flickan är helt myndig. Och det är förbjudet att låsa in folk så hur föräldrarna ska hålla koll på henne 24/7 som föreslagits i tråden blir ju inte möjligt om föräldrarna ska jobba och de alla tre ska ha ett privatliv. Det är gärningsmannen som har gjort fel.

Varför hette gruppen något med fist för?
Ah, så pass. Jag hade fått för mig att man i undantagsfall fortfarande kunde omyndigförklara folk.
Jag är helt med på det orimliga i att låsa in folk eller ens försöka ha koll på någon dygnet runt, något jag skrivit mig varm om i den här tråden.
Citera
2014-01-27, 10:17
Medlem
MrBlakeneys avatar
Ursäkta om detta redan behandlats

- Hur såg WM Lundaliv ut, utöver att han hängde i suspekta fb-grupper? Nations- eller kårengagemang?
- Någon som kan länka bilder på WM? Det måste ju finnas mängder av nationsbilder från Lund. Den bild jag hittade i tråden visar inte mycket.
- Vad är det för något som faktiskt styrker att WM kommer från en rik familj?
Senast redigerad av MrBlakeney 2014-01-27 kl. 10:34.
Citera
2014-01-27, 10:33
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moremoremore
https://www.facebook.com/willhelm.m*lmkvist?fref=ts

*a
Var är skärmdumpen från hans profil? För du är väl inte så tappad att du länkar till någons profil utan att ta en skärmdump?
Citera
2014-01-27, 10:40
Medlem
Också intresserad av Wilhelm Malmkvist Facebook-profil skärmdump.
Återigen finnes bild här.
Domen här.

Har Wilhelm någon psykisk störning? Jag menar han kan ju inte vara frisk...
Konstigt att jag inte såg något om en sådan undersökning på honom i domen?
Borde väl vara självklart att de utfört en sådan.
Citera
2014-01-27, 10:46
Medlem
MrBlakeneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psycho-Killer
Bara en tidsfråga tills vi vet det vi behöver veta om apskaftet.

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.n...54343992_n.jpg

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/...80109309_n.jpg

Note to self: Stäng mer din Facebook

Är det han i mitten på den övre raden? Talar han utpräglad (och ganska dryg) göteborgska? Har han en tendens att svina på fyllan? Det är möjligt att WM är samme person som jag m.fl. både nekat alkoholköp och vid ett eller två tillfällen slängt ut från sittningar (trerättersmiddagar där det ska mycket till för att väcka sådan uppmärksamhet). Jag minns den här killen och han lik herrn på bilden.
Citera
2014-01-27, 10:50
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBlakeney
Ursäkta om detta redan behandlats

- Hur såg WM Lundaliv ut, utöver att han hängde i suspekta fb-grupper? Nations- eller kårengagemang?
- Någon som kan länka bilder på WM? Det måste ju finnas mängder av nationsbilder från Lund. Den bild jag hittade i tråden visar inte mycket.
- Vad är det för något som faktiskt styrker att WM kommer från en rik familj?

Att köpa lägenhet där verkar ju inte vara gratis, där han bor: http://www.boliga.se/map.aspx?id=3472814
Citera
2014-01-27, 10:51
Medlem
Citat:
Är det han i mitten på den övre raden? Talar han utpräglad (och ganska dryg) göteborgska? Har han en tendens att svina på fyllan? Det är möjligt att WM är samme person som jag m.fl. både nekat alkoholköp och vid ett eller två tillfällen slängt ut från sittningar (trerättersmiddagar där det ska mycket till för att väcka sådan uppmärksamhet). Jag minns den här killen och han lik herrn på bilden.
Det är han.
Senast redigerad av tantigheter 2014-01-27 kl. 10:53.
Citera
2014-01-27, 10:52
Medlem
MrBlakeneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deroz
Också intresserad av Wilhelm Malmkvist Facebook-profil skärmdump.
Återigen finnes bild här.
Domen här.

Har Wilhelm någon psykisk störning? Jag menar han kan ju inte vara frisk...
Konstigt att jag inte såg något om en sådan undersökning på honom i domen?
Borde väl vara självklart att de utfört en sådan.

Vi behöver bättre bilder och jag är övertygad om att de finns. 2011-frillan och det pojkaktiga utseendet indikerar att den inte är särskilt färsk, och även om han nu har ett sådant utseende så ser man inte jättemycket.
Citera
2014-01-27, 10:52
Medlem
Citat:

http://i.imgur.com/ka6Gbtt.jpg
Citera
2014-01-27, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.mengele
http://i.imgur.com/ka6Gbtt.jpg

Samma bild som jag länkade. Finns det nyare på honom?
Undrar också varför de inte utförde en psykisk undersökning på Wilhelm?
Borde väl vara standard att man utför en sådan?
Citera
2014-01-27, 11:51
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obama-bin-laden
Bra inlägg.

Men jag tror som sagt att det har att göra med att det nu (äntligen) finns ett uppmärksammat våldtäktsfall där gärningsmannen är vit och svensk. Vi andra har tidigare diskuterat våldtäkter som gruppvåldtäkten på småbarnsmamman på flyktingboendet i Mariannelund, den 13-åriga förbipasseande flickan som släpades in och våldtogs på ett flyktingboende i Surahammar och gruppvåldtäkten i Bollnäs som renderade i en demonstration emot rasism.

Och när dessa våldtäkter har diskuterats har alla feminister, antirasister, sossar, moderater och andra kulturmarxister suttit tysta eller hävt ur sig anklagelser om "rasism".

Nu får de äntligen stämma in i "hatet" eftersom det plötsligt är politiskt korrekt att göra det, och då gör man det med besked. Då hänger man inte bara ut gärningsmannen, utan även dennes kompisar, familj, Facebookkontakter, personer som är medlemmar i en grupp för att bekämpa prostatacancer, grannar osv osv.

Det kokar över helt enkelt. Det är en psykologisk effekt när alla frustrationer släpper på en och samma gång.

vilket jävla dravel.

ja, invandrare är överrepresenterade i våldtäkter i allmänhet och gruppvåldtäkter i synnerhet. men det finns hundratals trådar där folk kring en GM hängs ut, det är mer eller mindre standard givet att brottet är tillräckligt snaskigt och information finns. invandrare eller svensk, ingen skillnad.
Citera
2014-01-27, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
vilket jävla dravel.

ja, invandrare är överrepresenterade i våldtäkter i allmänhet och gruppvåldtäkter i synnerhet. men det finns hundratals trådar där folk kring en GM hängs ut, det är mer eller mindre standard givet att brottet är tillräckligt snaskigt och information finns. invandrare eller svensk, ingen skillnad.

Agree. Oavsett vart GM kommer ifrån så är detta ett så jävla äckligt brott att han självklart bör bli uthängd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in