2014-01-28, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humpedumpen
Jag tycker han gav lite undvikande och svävande svar i SVD intervjun betr sina framtidsplaner.. Förvånar mig inte om han kommer ha ett finger med i spelet framöver också.. men inte officiellt.. lika bra att ha honom i sökaren ett tag till..

Nja, då tror jag nog att han hade stannat kvar längre än så och inte gått ur systerbolaget. Tror helt ärligt att Advokat Ljunggren insåg att han hade tagit sig en hel ocean av vatten över huvudet.
Citera
2014-01-28, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Begärt utträde https://sokarende.bolagsverket.se/mi...14&cid=2685125

han hoppar uppenbarligen av Systerföretaget Vivalto med
https://sokarende.bolagsverket.se/mi...14&cid=2685125

Man kan ju föreställa sig att även detta systerföretag är under attack just nu så det ser ut som om denna persons korta inblandning i en site som har potential att förstöra många människors liv, innebär även att alla hans egna affärsmöjligheter upphör att existera för en tid.

Han får hoppas att han tjänat tillräckligt på detta och lagt undan pengar för annars kommer han behöva gå till socialen för att få ihop pengar till mat, såvida han inte vill städa toaletter såklart. Sådana jobb finns alltid för alla.

Citera
2014-01-28, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Jag tror vi behöver veta mer om Jonas Häger.
kortade ner lite

Om han nu påstås varit ute o "seglat" sen 2007, mer eller mindre, vad är det som säger att han inte är ute o seglar nu med, det enda de behövde av honom var ju namnteckningen på ett par dokument.

Jag kan mycket väl tänka mig att huvudmännen bakom detta gladligen betalade hans biljett till långtbortistan, den torde de tjänat in redan första dygnet.

lite udda att den uppenbara målvakten inte går att nå medan talespersonen helt missar att försöka dölja sin identitet och drar på sig hot och riskerar hela sin karriär

Eller kan det vara så illa att Ljunggren är fullständigt desillusionerad och verkligen trodde att hela Sveriges befolkning efterfrågade en sån här tjänst och skulle stå enade och applådera
Citera
2014-01-28, 19:21
Medlem
ChristianXs avatar
Som det står i moderatormeddelandet och flera gånger i tråden: Det som ska diskuteras är endast företaget och deras ledning i sin roll i företaget.

Allt annat ger varning för OT. Direkt. Varje gång.

/Mod
Citera
2014-01-28, 19:24
Medlem
Stabil ekonomi i bolaget .... http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sv...an=10#article0

Blev väl panik att få igång siten för att få in stålar från allmänt puckade svenssons som måste veta sånt dom inte behöver veta.

Jonas Häger, hur ser han ut ?

såhär menlös men någon som har en bättre bild ? http://oi40.tinypic.com/2898zuq.jpg

6 kompisar på Linkedin ja jösses...
Senast redigerad av humpedumpen 2014-01-28 kl. 19:31.
Citera
2014-01-28, 19:32
Medlem
Vem tror ni kommer ta över som styrelseledamot efter pontus? finns det några tankar kring detta?
Citera
2014-01-28, 19:34
Medlem
Vem har övriga 5%(Jonas Häger har 95%) i Vivalto Information AB som tydligen tagit över en del inhämtandet av domar från Lexbase?

Och vem tar över de 5% i Lexbase som nu brännvinsadvokat Pontus lämnar...

Edit
Såg nu att Pontus hade de 5%.. då är det bara att se frammot vem som tar över
Citera
2014-01-28, 19:45
Medlem
Väldigt lite information om Häger? Har han gjort några intervjuer? Är han ens i Sverige?
Citera
2014-01-28, 19:46
Medlem
Någon som kan kolla vilket som står bakom sourcen till Lexbase: 79.136.114.88:443
Vill veta vilken host som är såpass suicidbenägen i offentliga sammanhang.

Det var över 5 år sedan jag betedde mig illa så jag har inget att oroa mig för men jag vet flera som ligger sämre till..

Även deras snygga SSL-certifikat är ju inte betryggat för sidan då det inte står för samma host..
Senast redigerad av neuroslap 2014-01-28 kl. 19:49. Anledning: Glömde en sak...
Citera
2014-01-28, 19:51
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuroslap
Någon som kan kolla vilket som står bakom sourcen till Lexbase: 79.136.114.88:443

Det var över 5 år sedan jag betedde mig illa så jag har inget att oroa mig för men jag vet flera som ligger sämre till..

Även deras snygga SSL-certifikat är ju inte betryggat för sidan då det inte står för samma host..
Det är nämnt tidigare. Det är Bahnhofs IP-block.
Citera
2014-01-28, 19:53
Medlem
Kalle Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuroslap

inetnum: 79.136.0.0 - 79.136.127.255
org: ORG-BIA1-RIPE
netname: SE-BAHNHOF-20070927
descr: Bahnhof Internet AB

Såklart..

www.whois.net är bra
Citera
2014-01-28, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Det är nämnt tidigare. Det är Bahnhofs IP-block.

Ah, ok.. Men det finns ju massor av bolag som kan ligga inom deras IP-Range.. Skulle vilja veta vilket bolag som reggat det i botten och gärna mer location.

Men det är ju tyvärr juridiskt skyddat om det inte finns någon inside..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in