2014-01-27, 13:30
Medlem
Jag hör på radio att kvinnor och barn ev får lämna staden Homs efter en ö.k mellan parterna i förhandlingar genom FN i Geneve. Men männen får vara kvar. Man skulle önska att detta problematiseras. Jag pratade med en journalistbekant som faktiskt inte förstod orättvisan i detta och det tycks vara spritt i kåren. Men är detta ytterliggare ett ex på att feminister bara bryr sig om det kvinnliga könet?
Citera
2014-01-27, 13:41
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discolampan
Jag hör på radio att kvinnor och barn ev får lämna staden Homs efter en ö.k mellan parterna i förhandlingar genom FN i Geneve. Men männen får vara kvar. Man skulle önska att detta problematiseras. Jag pratade med en journalistbekant som faktiskt inte förstod orättvisan i detta och det tycks vara spritt i kåren. Men är detta ytterliggare ett ex på att feminister bara bryr sig om det kvinnliga könet?
Jag tycker även män ska få lämna Homs. Det har inte särskilt mycket med min feminism att göra, utan handlar mer om att jag inte tycker någon ska bli angripen. Jag kan med största sannolikhet angripa den Syriska utrikesministern med feminism på alla möjliga vis, däremot tror jag inte det kommer ha någon positiv effekt.
Citera
2014-01-27, 14:17
Medlem
detgillardus avatar
Vilken jävla "debatt om Syrien"? Det enda som debatteras om Syrien här är väl vad vi skall göra med alla flyktingar?
Citera
2014-01-27, 15:00
Medlem
trixy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discolampan

Det borde ses som en ära för männen att få riskera livet för att kunna skydda kvinnor och barn.
Inget fel med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in