2015-05-19, 19:12
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link85
Hur gr man s att safari slutar frga om webbplatsen vill anvnda min nuvarande plats? Str mig s otroligt mycket p att rutan dyker upp ofta
Kolla Integritetsskydd i Safaris instllningar.
Citera
2015-05-26, 18:38
Medlem
Link85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Kolla Integritetsskydd i Safaris instllningar.

Fixat, tack!

En till frga, har en del bilder p mapp och jag vill att som p windows att man ppnar en bild och kan blddra igenom alla bilder. Har alltid markerat allt och sedan verblicka dem, men s snabbt man gr in i en annan mapp eller liknande s frsvinner allt. Finns det ngot smidigt stt? Brjar sakna windows lite pga dess smidighet.
Citera
2015-05-26, 19:10
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link85
Fixat, tack!

En till frga, har en del bilder p mapp och jag vill att som p windows att man ppnar en bild och kan blddra igenom alla bilder. Har alltid markerat allt och sedan verblicka dem, men s snabbt man gr in i en annan mapp eller liknande s frsvinner allt. Finns det ngot smidigt stt? Brjar sakna windows lite pga dess smidighet.

Det finns en knapprad med fyra knappar upptill i Finderfnstret dr man kan vxla mellan ikoner i rutnt (knappsymbolen r fyra rutor i 2x2-ordning), detaljvy (knappsymbolen r fyra vgrta streck), multikolumnvy (knappsymbolen r tre kolumner med ramar runt och mellan) och Cover Flow (knappsymbolen r en kvadrat med tv lodrta streck till hger och vnster).

Trycker du p Cover Flow-knappen s fr du en vy dr du kan blddra genom bilderna i den aktuella mappen genom att scrolla t vnster/hger.
Citera
2015-05-26, 19:43
Medlem
Link85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Det finns en knapprad med fyra knappar upptill i Finderfnstret dr man kan vxla mellan ikoner i rutnt (knappsymbolen r fyra rutor i 2x2-ordning), detaljvy (knappsymbolen r fyra vgrta streck), multikolumnvy (knappsymbolen r tre kolumner med ramar runt och mellan) och Cover Flow (knappsymbolen r en kvadrat med tv lodrta streck till hger och vnster).

Trycker du p Cover Flow-knappen s fr du en vy dr du kan blddra genom bilderna i den aktuella mappen genom att scrolla t vnster/hger.

Hej, jo jag vet det dr men inte direkt det jag vill. Rutorna r rtt sm. Det jag menar r att bilden ppnas i frhandsvisning och drifrn kunna blddra. Men jag lyckades dock lsa det genom att starta frhandsvisning och sedan endast vlja mappen dr bilderna r. Tack nd fr hjlpen!
Citera
2015-05-28, 17:11
Medlem
Jag har medvetet undvikit Yosemite d jag har frsttt att den inte riktigt hll mttet och det var diverse smstrul mest hela tiden. Och nu har det gtt s lnge att det knns som att jag kan lika grna vnta p nsta version av OSX innan jag uppdaterar mina burkar. r det ngon som vet eller kan ana sig till nr efterfljaren kommer g live. Typ tidig hst eller?
Citera
2015-05-28, 19:11
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalbolagsman
Jag har medvetet undvikit Yosemite d jag har frsttt att den inte riktigt hll mttet och det var diverse smstrul mest hela tiden. Och nu har det gtt s lnge att det knns som att jag kan lika grna vnta p nsta version av OSX innan jag uppdaterar mina burkar. r det ngon som vet eller kan ana sig till nr efterfljaren kommer g live. Typ tidig hst eller?

Det brukar vl bli tillgngligt ngon mnad efter WWDC, som startar den 8 juni i r. Jag har fr mig att Yosemite slpptes i augusti eller september frra ret.
Citera
2015-05-28, 21:05
Medlem
Rassas avatar
Nja, Yosemite slpptes i oktober frra ret. P WWDC fr vi skert se vad som kommer i 10.11 och mjligen ngon hint om slppdatum. Men att det skulle komma redan till sommaren r nog knappast troligt. "Till hsten" r vad som sgs om man ska tro tex. Macrumors:

http://www.macrumors.com/roundup/os-x-10-11/

Fr vrigt r det inga strre problem med Yosemite verlag, men om man inte r i behov av det s kan man ju lika grna vnta. En "risk" r ju frsts att 10.11 inte kommer kunna installeras p alla datorer som nu stdjer Yosemite, vissa ldre modeller kanske inte kommer att stdjas.
Senast redigerad av Rassa 2015-05-28 kl. 21:07.
Citera
2015-07-08, 21:28
Medlem
4thtimearounds avatar
Tjena,

Sitter en Macbook Pro 15 rsmodell 2011.

2,2 Ghz i7 processor och 8gb DDR3 i minne. Duger den fr Yosemite? Eller kommer den bli seg?
Kr p Mavericks just nu.

Tack p frhand.
Citera
2015-07-08, 21:30
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4thtimearound
Tjena,

2,2 Ghz i7 processor och 8gb DDR3 i minne. Duger den fr Yosemite? Eller kommer den bli seg?
Kr p Mavericks just nu.

Tack p frhand.

Inga problem alls. Kr p om du vill uppdatera.
Citera
2015-07-08, 22:20
Medlem
Citat:
Tjena,

Kr p Mavericks just nu.

Tack p frhand.

Jag kr Yosemite p min MacBook Pro frn 2009 utan problem
Citera
2015-07-08, 22:32
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Tjena,

Kr p Mavericks just nu.

Tack p frhand.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Jag kr Yosemite p min MacBook Pro frn 2009 utan problem

Jag har ocks en 2009 rs MBP och ven fr mig r det inga problem med Yosemite. Jag uppgraderade redan till frsta iterationen av Yosemite (10.10.0 allts) och hade inga problem ens d.
Citera
2015-07-08, 23:49
Medlem
4thtimearounds avatar
Tack fr svar! D blir det att uppdatera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in