Flashback bygger pepparkakshus!
2014-01-28, 12:44
Medlem
kevin123s avatar
Det hela brjade med att gt-r inkptes av firman 23gtr.se
Motorn rasade efter 80mil
Per Pettersson ville inte ta sig laga bilen trots konsument kplagen att han mste gra detta d bilen sldes frn hans firma och skall drfr ha 6mnaders garanti ,
Han kunde laga den till en kostnad av 120 000:-

NU blir allt skit

Han hade en motor sa han
Han monterade in motorn och sa att NU fungerar allt
Trots det sura att vi var tvungna och betala s gjorde vi detta

Bilen hmtades av Eurotransport till Gteborg
Direkt nr vi krde av bilen insg vi att nt inte var rtt ,
Dels s lt den skramlandes under fram till dels s varje gng man ville svnga fullt s brjade bilen hugga och ville inte kra fint och mjukt

Efter koll s kom vi gram till att dels s var sprngkpan dlig och drav det ena felet med att den skramlade s hemskt ,
Kontakt med 23gtr och "Perra " togs ,
NU brjar saker ljusna lite
Det visade sig att 23gtr hade kpt motor och lda frn en krockad gt-r p Ana i Trollhttan , S HAN kontaktade Ana ,
Vi fick ett samtal frn "Perra" att ANA har sagt att de ska erstta oss fr sprngkpan MEN att BARA Perra fr gra jobbet ,

Visst tnkte vi och ville ha en tid fr att gra det omgende d bilen kptes av honom fr ca700 000:- + motorbytet fr ca120 000:- till s ville vi att detta skulle gra omgende d han hade ltt mrkt att det var fel p kpan om han bara lyssnat p skiten eller ens Brytt sig ,
Till svar fick vi " har inte tid nu s stll bilen hr s tar jag det om 1 eller 2 mnader "
Men serist tyckte vi hur TNKER DU ?
Vi har lagt ner massa pengar och bilen r rena skiten !

S VI bestmde oss fr att kontakta Ana fr att se om de kan vara snlla och lta oss lmna bilen p lagning nn annanstans ,

Kontakt upptogs samma vecka vi fick hem bilen , kom ihg att Perra inte hade tid frrn ca 2mnader ,
NU fr jag till svar frn Ana ATT Perra 23gtr har redan fakturerar Ana 30 000:- fr utfrd byte av min sprngkpa TROTS att han inte ens rrt bilen s har han nd skickar fakturan 2 mnader i frskott ????

Sen frgar vi vad slde ni motorn fr ? Svar = 40 000:- och denna slde han till oss fr 120 000:- trots att det var HANS motor som gick snder efter 80mil lugn krning med nedstlld ladd enligt Perra ,,,allts blste han oss nnu en gng + att han nu ven skickad faktura p ytterligare 30 000:- till Ana bildemontering !!!

Vi lmnade bilen till Thomas p rallyart Sweden rebro , han plockade ner den
Diverse fel
23gtr Perra har glmt fylla i olja i framdiffen efter motor bytet vilket ledde till att den skar drav den hgg s hemskt nr den rullade ner fr biltransport , allts inte 1droppe olja i den ,
Turbon felaktigt monterad d 23gtr Perra hade pajat gngorna till 2 bultar som stter fast turbon ,
3bultar till svnghjulet saknades
+ annat skit
Spricka i kardan
JTTE sprickor i skivorna enligt 23gtr ska det vara s , enligt rallyart som bygger svenska rallyts bilar var bland det smsta de sett
Kostnad = ca 200 000:- och bilen fr kanon nu tack vare M-part och rallyart

Med tanke p att Perra behll vr gamla motor och diff samt sprngkpa mm mm och gav oss ett motor frn skroten s borde han sktt det mycket bttre och han fick fler chanser och hjlpa till med han vgrade
Han vgrade ox ge oss vra delar och motor trots att det var redan sagt att vi skulle f behlla motorn

Slutsats

Snl , girig person som jag ALDRIG kommer rekommendera till kommer rekommendera nn , jag har trots allt gt 7 gt-r hittills och numera lmnar vi allt till M-Part dr vi blir vl bemtta och inte blsta ,
Det finns mngder med bilder samt info p allt fel som Perra gjort p diverse bilar ,

r du gt-r gare och trtt p att bli verkrd med dyra priser och vntetider som inte hlls ?? Det finns flertal som gr mycket bttre jobb n 23gtr
Citera
2014-01-28, 13:11
Medlem
Pangaea250s avatar
Kevin, sluta sprid dina lgner. r flashback din sista utvg fr att smutskasta detta fretag?
Jag hnvisar till denna trd dr detta avhandlas: http://www.zatzy.com/allmaent/392041...koeping-4.html

Trden borde ndras till "Varning fr Kevin", alt. papperskorgas.
Citera
2014-01-28, 13:14
Medlem
Alkatrazs avatar
Hade jag varit som som du hade jag konsulterat ett juridiskt rd - detta hade jag krvt kphvning och ersttning fr ALLA utlgg plus rnta.
Citera
2014-01-28, 13:33
Medlem
JAV1897s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangaea250
Kevin, sluta sprid dina lgner. r flashback din sista utvg fr att smutskasta detta fretag?
Jag hnvisar till denna trd dr detta avhandlas: http://www.zatzy.com/allmaent/392041...koeping-4.html

Trden borde ndras till "Varning fr Kevin", alt. papperskorgas.
P sida 5 s finns Perras version.. Vilket i mina ron lter mycket mer troligt.
Citera
2014-01-28, 15:47
Medlem
kevin123s avatar
nn som vet hur man lgger in bilder och filmer hr
s ska jag ladda upp filmer och bilder p skador efter att "perra" bytte min motor , sen kan ni som slickar hans rv hlla kften
Citera
2014-01-28, 16:08
Medlem
kevin123s avatar
http://s1057.photobucket.com/user/bi...f28f0.mp4.html

s hr bra lt bilen nr den rullade av biltransporten efter motor bytet
ven fraren p eurotransport som levererade bilen skrev p papper att bilen lter konstigt och vill inte kra vid full ratt utslag . s det kan omjligt vara jag som "krt" snder bilen eftersom jag inte ens hade krt bilen tidigare
Senast redigerad av kevin123 2014-01-28 kl. 16:10.
Citera
2014-01-28, 16:09
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevin123
ehhh sorry det str ingenstans att han gt bilen det str att delarna kom frn honom tyvrr

Fint att du ndrar annonstexten i samband med inlgget.

Bevisar hur falsk du r.
Citera
2014-01-28, 16:11
Medlem
kevin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Fint att du ndrar annonstexten i samband med inlgget.

Bevisar hur falsk du r.

nope bevisar hur dum du r
Citera
2014-01-28, 16:12
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
nope bevisar hur dum du r

Bra comeback.

Lycka till.
Citera
2014-01-28, 16:14
Medlem
kevin123s avatar
Citat:
http://s1057.photobucket.com/user/bi...f28f0.mp4.html

s hr bra lt bilen nr den rullade av biltransporten efter motor bytet
ven fraren p eurotransport som levererade bilen skrev p papper att bilen lter konstigt och vill inte kra vid full ratt utslag . s det kan omjligt vara jag som "krt" snder bilen eftersom jag inte ens hade krt bilen tidigare

njut av den fina motorn
Citera
2014-01-28, 16:14
Medlem
kevin123s avatar

fina skivor det ska tydligen vara sna .. de r "speciella" endast gjorda fr race ,
Citera
2014-01-28, 16:15
Medlem
kevin123s avatar
http://i1057.photobucket.com/albums/...ps47cb9814.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in