Citat:
Ursprungligen postat av
AndersJoh
Men när du säger något så ska det sväljas med hull och hår? För du säger "sanningen"?
Jag förväntar mig att folk som läser mina inlägg följer resonemangen och fråga om något led inte kunde följas.
Citat:
Ursprungligen postat av
AndersJoh
Problemet är att när du säger vad "globaliseringen är", så är du som vilken präst eller religiös människa som helst, som beskriver kristendomen. I deras beskrivning så är kristendomen såklart rosaskimrande och god.
Jag redogör för konceptet globalisering. Och hänvisade också till wikipediasidan för en neutral referens.
Och jag förklarar varför det som sker sker.
Citat:
Ursprungligen postat av
AndersJoh
Du/ni skiter fullstädnigt i om människor vill ha globaliseringen (precis på samma sätt som kyrkan sket fullständigt i om människor dom missionerade för ville ha deras religion) och i realiteten så vet alla att kristendomen kommer med såväl sexuellt utnyttjande av pojkar, död och utnyttjande av människor på andra sätt. Men det är såklart inte "den riktiga kristendomen".
Tvärtom kan vi alla konstatera att folk i handling både accepterar och gillar globaliseringen.
Annars skulle man ha vägrat köpa platt-tv för 5 000:- och i stället krävt att få betala 50 000:- eller snarare 500 000:-.
Men vi ser ingen stor vilja till det senare.
Hur har du agerat själv? Vad har du betalat för dina prylar? Dator, kamera, mp3-spelare, mobiltelefon, tv, spelkonsol etc.
Du har väl inte betalat det låga pris som globaliseringen ordnar fram med de stora försäljningsvolymerna? Utan betalat 100 ggr mer?
Väl?
Du är väl ingen hycklare?