Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-12, 14:24
Medlem
U-Figs avatar
De följer HRF:s avtal...

http://www.hrf.net/din-lon

20-åringar eller äldre, utan erfarenhet, får 111:40 kr/h. OB efter kl 20 och på söndagar.
Citera
2014-05-12, 14:52
Medlem
Slavlön typ 80-95kr/timmen? Dessutom så har du ingen självrespekt kvar om du väljer MCD som arbetsgivare.

Looser stämpel!
Citera
2014-05-12, 16:51
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Har dem inte kollektivavtal? De slipper ju momsen med de svinen. Tacka moderaterna för det.
Citera
2014-05-12, 17:10
Medlem
ekerilars avatar
Restaurangavtalet säger 118,50 per timme. +19,50 efter kl.20, samt söndagar.
Citera
2014-05-12, 17:12
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livsfarligt
Slavlön typ 80-95kr/timmen? Dessutom så har du ingen självrespekt kvar om du väljer MCD som arbetsgivare.

Looser stämpel!

Ingen som försörjer sig genom hederligt arbete har brist på självrespekt enligt mig.
Citera
2014-05-12, 17:16
Medlem
Citat:

Looser stämpel!

Snyggt att kalla nån loser, men skriva looser. Inte riktigt lika coolt att dumförklara om man själv framstår som en idiot. Sen har han ett jobb, vilket innebär att han iaf inte lever på bidrag, det är jävligt bra tycker iaf jag.

OnT McD har kollektivavtal, läs igenom det så ser du vad du tjänar enligt lag.
Citera
2014-05-12, 17:27
Medlem
Ricins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
De följer HRF:s avtal...

http://www.hrf.net/din-lon

20-åringar eller äldre, utan erfarenhet, får 111:40 kr/h. OB efter kl 20 och på söndagar.
111 kr i timmen är inte alls någon dålig lön för en 20-åring. Dom flesta ungdomarna som är anställda på donken bor väl i storstäderna, och hur många av dom 20-åringarna har några utgifter som hyra, mat m.m? lönen blir ju runt 17-18k i månaden, vilket inte är dålig alls
Citera
2014-05-12, 20:32
Medlem
Citat:

Looser stämpel!

Har du MCD på din cv så är det bara positivt, visar att du är jävligt duktig på att arbeta och även stresstålig.

Men vad fan fattar du om sånt, Looooser!
Citera
2014-05-12, 21:59
Medlem
U-Figs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Restaurangavtalet säger 118,50 per timme. +19,50 efter kl.20, samt söndagar.
Nej, det är lönenivån för kvalificerat yrkesarbete. Att arbeta på McD/BK eller liknande faller inte inom ramen för kvalificerat yrkesarbete och då gäller lönen för yrkesarbetande vilket för en 20-åring med mindre än sex års erfarenhet är 111:40 kr i timmen.

OB tillkommer:
Citat:
Obekväm arbetstid
Du ska ha tillägg på lönen när du arbetar obekväma arbetstider, OB-ersättning.

1 juni 2013 - 31 maj 2014
Måndag - fredag, kl. 20.00 - 06.00 19.80 kr
Lördag, kl. 16.00 - 06.00 19.80 kr
Söndag, kl. 06.00 - 06.00 19.80 kr
Alla dagar, kl. 01.00 - 06.00 37.20 kr * (19.80 kr + 17.40 kr)

Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
111 kr i timmen är inte alls någon dålig lön för en 20-åring. Dom flesta ungdomarna som är anställda på donken bor väl i storstäderna, och hur många av dom 20-åringarna har några utgifter som hyra, mat m.m? lönen blir ju runt 17-18k i månaden, vilket inte är dålig alls
De flesta som jobbar på McD/BK är inte heltidsanställda.
Citera
2014-05-13, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abu-hajar
Har du MCD på din cv så är det bara positivt, visar att du är jävligt duktig på att arbeta och även stresstålig.

Men vad fan fattar du om sånt, Looooser!

De som jobbar på MCD är de som inte får något annat jobb. Majoriteten har ett IQ under medel och inga riktiga mål i livet.

Vad jag vet om sånt? De som var sämst i skolan/latast jobbade på MCD efter plugget och vissa gör det forfarande. Därav förlorare!

De flesta människor är dock olika och har olika mål och synpunkter!
Citera
2014-05-13, 13:54
Medlem
Citat:
De som jobbar på MCD är de som inte får något annat jobb. Majoriteten har ett IQ under medel och inga riktiga mål i livet.

Vad jag vet om sånt? De som var sämst i skolan/latast jobbade på MCD efter plugget och vissa gör det forfarande. Därav förlorare!

De flesta människor är dock olika och har olika mål och synpunkter!

Dem flesta som jobbar på MCD får inte något annat jobb? jaha så alla som jag känner och är bekant med ljuger? Och självklart dem flesta efter plugget börjar där, det är ett första jobb för mååånga där dem utvecklas och går vidare när det är dags, har du inte märkt hur ofta folk slutar där och det kommer in ny från plugget?

Du verkar ha ett lågt IQ faktiskt, fattar egna slutsatser utan fakta. Har själv aldrig jobbat där men jag tycker inte det är logiskt av dig att fördöma det och dem som förlorare bara för att du har haft skolkamrater som var lata och förlorare. Men jag själv hade aldrig jobbat där men det är en heeelt annan femma
Citera
2014-05-14, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abu-hajar
Dem flesta som jobbar på MCD får inte något annat jobb? jaha så alla som jag känner och är bekant med ljuger? Och självklart dem flesta efter plugget börjar där, det är ett första jobb för mååånga där dem utvecklas och går vidare när det är dags, har du inte märkt hur ofta folk slutar där och det kommer in ny från plugget?

Du verkar ha ett lågt IQ faktiskt, fattar egna slutsatser utan fakta. Har själv aldrig jobbat där men jag tycker inte det är logiskt av dig att fördöma det och dem som förlorare bara för att du har haft skolkamrater som var lata och förlorare. Men jag själv hade aldrig jobbat där men det är en heeelt annan femma

Bara för att man inte ljuger så är man inte en förlorare? Klart de som jobbar på MCD inte säger att de INTE kan få andra jobb...Visst är det extra tufft på arbetsmarknaden nu så lite sympati har man såklart!

Fattar jag egna slutsatser utan fakta? Att MCD är en samlingsplats för ungdomar,desperata människor,förlorare är känt sedan länge.

Jag ber dock om ursäkt att jag drog alla över samma kam. Pluggar man gymnasiet etc och jobbar på ex MCD så är det helt ok och ser inget fel i det. Utan bara positivt då du får någon form av arbetserfarenhet innan du går ut plugget! Men är du över 19 år så är du en nolla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in