Flashback bygger pepparkakshus!
2014-02-01, 00:57
Medlem
Jag undrar om det finns ngra konstverk man verkligen inte br missa om man besker Museum of Modern Art i New York... r speciellt intresserad av Francis Bacon, frn deras hemsida har jag uppfattat att de har 7 verk frn honom.. men de str "Not in view" p dem, dvs man kommer allts inte kunna se dem p museumet
Citera
2014-02-01, 12:19
Medlem
WardenMcCluskys avatar
De har vl en massa Mark Rothko-tavlor dr? De kan vara rtt imponerad att se i verkligheten.
Citera
2014-02-02, 18:14
Medlem
hobbykonsts avatar
Monet finns ju dr, finns en Van Gogh tavla ocks har fr mig att det finns Rembrandt ocks ven Munch och Picasso.
Senast redigerad av hobbykonst 2014-02-02 kl. 18:16.
Citera
2014-02-02, 22:20
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bomben1
Jag undrar om det finns ngra konstverk man verkligen inte br missa om man besker Museum of Modern Art i New York... r speciellt intresserad av Francis Bacon, frn deras hemsida har jag uppfattat att de har 7 verk frn honom.. men de str "Not in view" p dem, dvs man kommer allts inte kunna se dem p museumet

Verk kan vara utlnade, och s hnger de om d och d. Men att beska ett museum i MoMa-klass r ju som att blddra i en konsthistoriebok. 'Vafan, hnger den hr'

Minns p rak arm inte vad de har dr, men det r ju klart vrt ett besk.

PS Finns det inga Bacon p Guggenheim? Har aldrig varit dr. de kanske bara kr tillflliga utstllningar?
Citera
2014-02-03, 12:26
Medlem
MasterBaits avatar
Precis allt finns hr, alla viktiga moderna konstnrer. Du lr inte bli besviken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in