2014-02-02, 20:14
Medlem
Har byggt en hemsida åt en vän. Men när vi starta upp den på hans dator (mindre skärm) så var inga av de containrar centrerade som jag hade gjort dem på min dator. Hur fixar man så att den ser likadan ut på alla skärmupplösningar?

Tack på förhand! Deadline imorgon så har mycket att göra ikväll!
Citera
2014-02-02, 20:20
Medlem
..FAN..s avatar
Beror ju helt på hur hemsidan är uppbyggd. Dvs du måste visa din kod TS.
Citera
2014-02-02, 20:21
Medlem
Okais avatar
Finns en massa fina böcker här
Kan dock inte hitta den jag läst som inkluderade det just nu
Citera
2014-02-02, 20:36
Medlem
XaoqcHs avatar
Den enkla lösningen är att använda sig av kodbibliotek som sköter detta åt en. Tex Boostrap eller Foundation. Dessa kodbibliotek gör det möjligt att skapa sk responsiv layout som fungerar oavsett om användaren sitter på mobilen, plattan eller stationära. Vad kodbiblioteken innebär är att du importerar in särskilda CSS- och Javascript-filer och kodar HTML enligt en viss struktur så att du slipper majoriteten av kompabilitetsproblem som orsakas av olika webbläsare, skärmupplösningar, etc.
Citera
2014-02-02, 21:20
Medlem
lasternassummas avatar
Titta på responsive design, t.ex.
Boston Globe
http://www.bostonglobe.com

mvh/Bo S
Citera
2014-02-02, 21:31
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Den enkla lösningen är att använda sig av kodbibliotek som sköter detta åt en. Tex Boostrap eller Foundation. Dessa kodbibliotek gör det möjligt att skapa sk responsiv layout som fungerar oavsett om användaren sitter på mobilen, plattan eller stationära. Vad kodbiblioteken innebär är att du importerar in särskilda CSS- och Javascript-filer och kodar HTML enligt en viss struktur så att du slipper majoriteten av kompabilitetsproblem som orsakas av olika webbläsare, skärmupplösningar, etc.

Sorry XaoqcH, läste inte ditt inlägg så noga...

mvh/Bo S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in