2014-02-09, 15:32
Medlem
Cubalibre77s avatar
Själv är jag enbart rökare, men har tidigare funderat på att gå över till att snusa. Jag vet dock att många som försöker med detta slutar med att både röka och snusa.

Det jag skulle vilja veta ifrån er som både röker och snusar, (och då gärna ni som enbart rökte först och sedan även började snusa) är om ni röker mindre, eller om det slutar med att man både har en snus inne och röker samtidigt?

Jag skulle vilja dra ner på mitt rökande, och kunna ta till snus då man inte får eller kan röka.
Citera
2014-02-09, 15:34
Medlem
Fuck.n.Rollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cubalibre77
Själv är jag enbart rökare, men har tidigare funderat på att gå över till att snusa. Jag vet dock att många som försöker med detta slutar med att både röka och snusa.

Det jag skulle vilja veta ifrån er som både röker och snusar, (och då gärna ni som enbart rökte först och sedan även började snusa) är om ni röker mindre, eller om det slutar med att man både har en snus inne och röker samtidigt?

Jag skulle vilja dra ner på mitt rökande, och kunna ta till snus då man inte får eller kan röka.

Jag började som snusare, gick över till rökning för att det är enklare att sluta, sen slutade jag i 1 år.. Nu snusar och röker jag växelvis, inte ofta, men det jag känner mig sugen på för tillfället. Tar kanske 1-2 cigg per dag och 1 snus varannan dag.
Citera
2014-02-09, 15:45
Medlem
krigsbarns avatar
För mig var det lätt att "sluta" röka, när jag hade snuset. Vet inte om det hade varit lätt annars också (har ju ingenting att jämföra med), men nu snusar jag istället "hela tiden", och röker endast när jag är med kompisar som bjuder... Vilket kanske blir ca 1-2 gånger per månad.

Jag skriver att jag har "slutat" röka, eftersom jag kan gå i flera månader utan problem, men eftersom jag fortfarande tycker det är gott med cigg när man är ute och dricker öl så är det ju dumt att skriva att jag har slutat.
Vill understryka att det inte är svårt överhuvudtaget att låta bli att röka nu när jag snusar. Det händer t ex oftare att jag tackar nej till att följa med någon och röka. När jag gör det så handlar det om flera faktorer; jag kanske vill röra på mig, snacka med personen ifråga (som bjuder på cigg), ta "frisk luft", etc.
Citera
2014-02-09, 15:47
Medlem
jag började som rökare och gick in på snus men både röker och snusar idag men röker mindre om jag har snus och har jag inte snus så röker jag som en skorsten men jag föredrar hellre snus goare och hälsosammare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in