2014-02-10, 08:45
Medlem
Jag delar för närvarande lägenhet med en kompis på ett universitet eftersom jag ännu inte har hittat någon egen lägenhet, och vi har sagt vid ett par tillfällen att vi kanske ska byta lägenhet, så att vi bor närmare skolområdet.
Problemet är bara att jag börjar bli extremt trött på att bo ihop med honom hela dagarna, och nu vill jag ha en egen lägenhet för mig själv.
Men om jag får tag på en lägenhet så kommer han säkert att utgå ifrån att även han ska flytta med dit, och det vill jag inte.
Hur framför jag det här på ett snyggt sätt?
Citera
2014-02-10, 08:50
Medlem
TheHmms avatar
Säg att du vill skaffa en tjej och ser det som lättare om du bor ensam
Citera
2014-02-10, 08:53
Medlem
C8H11Ns avatar
"Du, jag har funderat lite och jag vill nog titta efter en egen lägenhet"
-Varför det?
"Jag vill känna att jag har något som bara är mitt där jag kan andas ut och vara helt själv om jag så skulle vilja, skaffa lite mer ansvar och integritet"
Citera
2014-02-10, 08:58
Medlem
Man up och säg det rakt ut DU behöver mer Space och egentid, samt säg det påverkar dina studieresultat annars i längden.
Citera
2014-02-10, 11:04
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Säg att dina onanitimmar har ökat katastrofalt i år och att såvida din rumskamrat inte är villig att ställa upp som spermahink så får denne nog söka sig till annat boende
Citera
2014-02-10, 12:15
Medlem
det beror ju lite hur bra ni känner varandra men om ni ändå bor tillsammans så utgår jag från att ni känner varandra hyfsat bra. Jag skulle säga att du borde säga att du vill skaffa ett eget, att prata om att han är anledningen till det kanske inte är det bästa men säg bara att du vill ha mer "frihet" och kunna vara ensam.
Citera
2014-02-10, 12:27
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Säg att dina onanitimmar har ökat katastrofalt i år och att såvida din rumskamrat inte är villig att ställa upp som spermahink så får denne nog söka sig till annat boende

Lagom awkward om han ställer upp :x
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in