2014-02-12, 11:00
Medlem
TRON37s avatar
Jag brukar inte köpa Chesterfield men har gjort det två gånger detta året, båda gångerna så har cigaretten längst fram i mitten varit uppochnedvänd!

Har googlat lite och läste lite om "the lucky one" osv, dessutom har Breaking Bad gjort det populärt av någon anledning att vända en cigarett uppochned. Men att öppna ett nytt packet och ser den cigaretten så känns det lite skumt..

Har någon annan varit med om detta?
Citera
2014-02-12, 11:58
Medlem
Jokerswes avatar
Att man har vänder en cigarett upp och ned har man gjort så länge jag kan minnas.
Mycket riktigt så ska det betyda "The lucky one"
Men har har faktiskt bara hänt en gång. Då köpte jag någon importerad Marlboro röd från något arabland. (20 per paket) men det var längesedan
Tyckte då att det lite lustigt, men inget jag lade märke till. Tillverkningsfel tänkte jag
Citera
2014-02-12, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TRON37
Jag brukar inte köpa Chesterfield men har gjort det två gånger detta året, båda gångerna så har cigaretten längst fram i mitten varit uppochnedvänd!

Har googlat lite och läste lite om "the lucky one" osv, dessutom har Breaking Bad gjort det populärt av någon anledning att vända en cigarett uppochned. Men att öppna ett nytt packet och ser den cigaretten så känns det lite skumt..

Har rökt två-tre paket i veckan det senaste året och var med om detta för första gången med mitt förra paket. Det skiljde sig även från tidigare paket genom att de bytt design. Kungakronan hade blivit en mössa, C't var plötsligt en halsduk och flärpen som håller i locket har fått mönster. Tror även loggan på själva cigaretten hade bytt färg från silver till guld.

Är nog bara någon sorts gimmick för att få folk att bättre komma ihåg märket.
Citera
2014-02-12, 13:01
Medlem
TRON37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verksam
Har rökt två-tre paket i veckan det senaste året och var med om detta för första gången med mitt förra paket. Det skiljde sig även från tidigare paket genom att de bytt design. Kungakronan hade blivit en mössa, C't var plötsligt en halsduk och flärpen som håller i locket har fått mönster. Tror även loggan på själva cigaretten hade bytt färg från silver till guld.

Är nog bara någon sorts gimmick för att få folk att bättre komma ihåg märket.
Aight!

Tack för svaren!
Citera
2014-02-12, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TRON37

Att breaking bad gjort det populärt tvivlar jag starkt på.
Men att man vänder en själv och säger " one for luck " har jag varit med om.
Till och med när man vänder 2 och säger " one for luck and one for fuck "
Citera
2014-02-12, 16:15
Bannlyst
det här med att vända en cigarett är en gammal klassiker och inget breaking bad hittat på.
känns dock som nånting man gjorde i 15års åldern.

har aldrig gjort det och kommer aldrig göra det.
Citera
2014-02-12, 17:04
Medlem
Avva66s avatar
Japp, en bekant berättade det för mej för ett par veckor sedan.
Det har hänt honom ett par gånger.
Citera
2014-02-12, 19:21
Medlem
TRON37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godisbitn
Att breaking bad gjort det populärt tvivlar jag starkt på.
Men att man vänder en själv och säger " one for luck " har jag varit med om.
Till och med när man vänder 2 och säger " one for luck and one for fuck "

Citat:
Ursprungligen postat av bpzg
det här med att vända en cigarett är en gammal klassiker och inget breaking bad hittat på.
känns dock som nånting man gjorde i 15års åldern.

har aldrig gjort det och kommer aldrig göra det.
Sa aldrig att breaking bad har hittat på det och som jag skrev så har det funnits innan men att säga att breaking bad inte har gjort det mer populärt än vad det var är att ljuga. Breaking Bad är en utav de mest populära serierna igenom tiderna vare sig ni tycker om serien eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in